Nii mõnigi suvepealinna taksojuht leiab, et paljud siinsed ametikaaslased sõidavad vanade pannidega, rikkudes nii kogu kuurordi taksonduse mainet. Nad tahavad, et linnavõim konkurente kontrolliks. Linn aga põhjendab, et see paneks sõidujagajatega võistlevad taksoteenuse pakkujad senisest veel ebavõrdsemasse seisu.
Pärnu – kas taksonduse Metsik Lääs või soodne pinnas võitlusele sõidujagajatega?
Tallinnas ja Tartus kehtivad määrused, mis reguleerivad taksode korrasolekut, mugavust ja sedagi, kui palju need keskkonda saastada tohivad. Pärnu linnavõim pole taksondusele reegleid kehtestanud.
Taksode heitenorm peab pea- ja ülikoolilinnas vastama Euro 5 standardile. Esimesed niisugused sõidukid jõudsid teedele 2008. aastal, aga normiks kõikidele autotootjatele sai Euro 5 aastal 2011. Sellest võib järeldada, et suurem osa Tallinna ja Tartu taksodest pole üle 12 aasta vanad.
Mis on Euro 5?
Euro 5 on Euroopa heitmenorm mootorsõidukitele, mis võeti kasutusele 2009. aastal, ja jõustus kohustuslikuna Euroopas müüdavatele uutele sõidukitele 2011. aastal. Ehk 2011. aastast alates ei tohtinud Euroopas enam müüa uutena sõiduautosid, mis saastavad rohkem, kui norm ette näeb. Heitmenorm seab piirid, palju võib auto mootor tavapärasel tööl mitmesuguseid kütuse põlemisel tekkinud kahjulikke aineid välja heita.
Esimest korda võeti norm kasutusele 1993. aastal ja sellest ajast alates on iga paari aasta tagant kehtestatud uued rangemad normid. Praegu on uutele sõidukitele kehtiv Euro 6 norm, mis jõustus 2015. aastal. Väljatöötamisel on uus Euro 7 norm, mis peaks jõustuma 2025. aastal.