Skip to footer
Saada vihje

Eluohtlikul ristmikul käib kaua oodatud tee-ehitus

Uulu kalmistu juures olev ristmik ehitatakse ohutumaks.

Tallinna–Pärnu–Ikla maantee 145. kilomeetril Uulu kalmistu sissesõidutee ümbruses käib vilgas ehitustegevus, et parandada surnuaia külastajate ohutust. Via Baltica sel lõigul on viimase viie aasta jooksul toimunud kolm inimkannatanuga liiklusõnnetust. Viimane neist lõppes inimese surmaga.

Jaanuaris 2018 sõitis Volkswagen tagant otsa vasakpöörde võimalust ootavale Mazda sõidukile. Viga sai kaks inimest.

Mais 2019 põrutas Nissan tagant sisse Audile, mis ootas võimalust sooritada vasakpööret Uulu kalmistu poole. Õnnetuses sai viga kolm inimest – mõlema sõiduki juhid ja Audis olnud kaasreisija.

Veebruaris 2020 sooritas Ikla poole sõitnud Citroën vasakpööret kalmistu poole ja pööras ette Pärnu suunas liikunud Mercedes-Benzile. Surnuaeda teel olnud 81aastane Citroëni juhtinud mees viidi haiglasse, kus ta järgmisel päeval suri.

Olukord on surnuaia juures halb olnud aastaid, sellest on märku andnud nii kalmistuvahid kui külastajad. Uulu kalmistul sageli käiv inimene rääkis, et kuuleb surnuaias olles tihti sissesõidutee otsast autode signaalitamist.

Tööd kestavad neli kuud.

Kalmistut haldab Pärnu linnale kuuluv ettevõte Pärnu Haldusteenused. Pärnu linnavalitsuse meedianõunik Teet Roosaar rääkis, et ristmikuga seotud mured on töötajate ja kalmistu külastajate jaoks ühesugused: linna poolt kalmistu poole vasakpöörde tegemine on ohtlik, kuna ristmikul on üks sõidurada. “Kui auto või autod hakkasid tee telgjoone juures seisma jäädes vasakpööret tegema, mahtus väike sõiduauto neist veel paremalt mööda, aga reka pidi juba pidurdama ja ootama,” seletas Roosaar.

Lisaks teetöödele pannakse Uulu surnuaiale viiva ristmiku juurde püsti ka valgustus.

Ka ei saanud pikema matuserongi puhul Riia suunas sõitjad mõnikord aru, miks eespool autod seisavad või kiirust vähendavad, ja üritasid vastassuunavööndi kaudu neist ohtlikke olukordi tekitades mööda sõita.

Meedianõunik tõdes, et lihtne polnud jalakäijatelgi. “Bussipeatuse ja ristmiku vahel puudusid kõnniteed ning jalakäijatel tuli liikuda tiheda liiklusega maantee ääres,” täpsustas ta.

Kui auto või autod hakkasid tee telgjoone juures seisma jäädes vasakpööret tegema, mahtus väike sõiduauto neist veel paremalt mööda, aga reka pidi juba pidurdama ja ootama.

Teet Roosaar, Pärnu linnavalitsuse meedianõunik


Linnavalitsus informeeris transpordiametit juba aastaid tagasi ohtlikust olukorrast ja tee ümberehitust on väga oodatud.

Transpordiameti Lääne üksuse juhataja Hannes Vaidla kommenteeris, et ehitus võeti ette just kirjeldatud mure lahendamiseks. “Põhimaanteelt kalmistule vasakpöörde tegemisel on suur tagant otsasõitmise oht seetõttu, et puudub pöörderada või möödasõidulaiendus,” rääkis ta.

400 meetri pikkuse lõigu ümberehituse käigus saab maantee Pärnu poolt tulijate tarvis vasakpöörderaja. See aitab Ikla poole sõitjatel ohutult mööduda kalmistule pööravatest autodest. Olemasolevad bussipeatused kaovad, uued ehitatakse ristmikule lähemale. Kogu ristmik saab ka valgustuse, mis seni puudus.

Kokku ehitatakse ümber 400 meetrit teed.

Liiklejatel tuleb ehituse ajal arvestada kiirusepiirangutega ja mõne töö puhul tuleb sõita vastavalt liikluse reguleerijate käsklustele. “Tööd on läinud seni plaanipäraselt, üllatusi pole maa seest tulnud,” lausus Vaidla.

Kaks aastat tagasi valminud projekti elluviimisega alustas ehitaja KMG OÜ tänavu aprillis ja töö peab valmis saama juulis. Ehituseks kulub riigieelarvest 400 000 eurot.

Vaidla lisas, et 2+1- ega 2+2-planeeringut pole Uulust Iklani algatatud ja sellega praeguse ehituse käigus ka ei arvestata.

Kommentaarid
Vaba aeg
Tagasi üles