Pärnu linn tahab Munalaiu ja Manilaiu vahelise liiniveo korraldamise enda kaelast ära saada ja leida riigihankega ettevõtte, mis selle töö enda kanda võtaks. Väikesaare elanike arvates tehakse otsuseid üle nende peade.
Pärnu linn tahab Manija laevaühendust reformida. Väikesaare elanikud võtsid kilbiks saare üldkogu otsuse (1)
*Loosse on lisatud Pärnu Haldusteenuste kunagise juhi täpsustus.
Munalaiu sadamast kiviviske kaugusele Manilaiule viib sujuvalt väikelaev Mann. Hõivan koha reisijate 12kohalises mugavas salongis. Ahtris uudistavad ümbrust kooliekskursandid. Veerand tundi hiljem on aluse otsad Manija kai äärde kinnitatud, laevamees Eevo läheb postiringile. Selle hommikuse sõiduga jõuavad Euroopa ühele väiksemale püsiasustatud saarele ajalehed, ajakirjad, pakid. Alust roolinud Erki vaatab töökoha üle ja sätib pausiks sammud kodu poole.
Jaanieelne loodus lokkab ja lõhnab. Täkulaiu sadamast Papina otsa majakani on veidi üle kolme kilomeetri. Põikan peateelt Kodu tallu, kus vanaperemees Jaan meisterdab kakuamide mudeleid, mida “Veetee” saateski näidati. Õunapuu varjus võtavad Jaan ja tema naabrimees Eedi jutuks selle, mis manijalastel hingel. Esiteks, et kas või korra kuus käiks saarel perearst, siis ei peaks kodunt kaugele reisima.
Põhimure räägitud, keerleb selleski õues jutt jürikuus manijalasi rabanud teleuudise ümber. Selle paiskas nendeni 9. aprillil ETV “Aktuaalne kaamera”, milles Eesti rahvusringhäälingu Pärnu korrespondent teatas, et linn tahab leida riigihankega uue liiniveo korraldaja Munalaiu ja Manilaiu vahele, ja esimesena oli tema mikrofoni ees Pärnu abilinnapea Irina Talviste.
Manijalased kergitasid kulmu ja imestasid, miks linnavalitsus tahab lõhkuda hästi toimivat süsteemi ehk ühendust saare ja mandri vahel. Manija saare üle 40 elanikuga ei olnud ükski linnasaks sellest plaanist kõnelnud.