Kas on inimesi, kellel on seal maad ja kes arvavad, et võiks seda kaevanduseks kasutada, aga pärast planeeringu kehtestamist enam kaevandama hakata ei saa?
Muu hulgas on selliseidki juhtumeid. On ka metsa majandamisega seotut, kuivõrd kaks nädalat tagasi kehtestas valitsus Natura erandi. Teatud liikide asurkonna (peamiselt metsise, toim) kaitseks tuleb rakendada kompensatsioonimeetmeid, mis arvab majandatavast metsast mingi osa välja.
Kui tulla tagasi Selja–Tootsi lõigu lepingu juurde, siis selle järgi ehitatakse valmis üksnes muldkeha. Kes ja millal hakkab raudteed ehitama?
Nii palju täpsustan, et selle konkreetse Selja–Tootsi ehituslepingu raames ehitatakse raudtee alus ehk muldkeha ja kõik juurde kuuluvad rajatised: viaduktid, ökoduktid, maaparandussüsteem, tehnovõrgud. Hilisemasse etappi jäävad pealisehitus ehk rööpad, liiprid ja killustik, mille ehitab alliansi töövõtja. Seda ehitatakse pikal, Ülemiste–Pärnu lõigul.
Mida tähendab "alliansi töövõtja"?
See on sel kevadel sõlmitava ehituslepingu töövõtja, sellesama suure ehituslepingu, mis hõlmab Tootsi–Pärnu alusehitust ja Ülemiste–Pärnu pealisehitust. Pealist on otstarbekas ehitada pikkade lõikude, mitte jupikaupa.
Kas alus- ja pealisehituse töid saab teha paralleelselt või peab üks olema enne lõpetatud?
Mõnikümmend kilomeetrit alust võiks olla valmis, et oleks ratsionaalne pealisehitusega alustada.
Raudtee lookleb metsade vahel, selle valmimist võib-olla inimesed ei näegi vahetult, aga millal läheb peatuste ehituseks?
Ka Selja–Tootsi ehituslepingu raames ehitame valmis Kaisma ja Tootsi peatuse raudteerajatised ehk kõik selle, mis on alusehituse orgaaniline osa: läbipääsud, ooteplatvormid. See kõik võtab juba kolme aasta jooksul nähtava kuju. Hooned, parklad jäävad järgmisse etappi, kõige lõppu, enne kui soovija saab hakata rongiga sõitma. Aastail 2029–2030 ehitame hoonestuse ja välialad.