Kormoran paneb päevas nahka ligi pool kilo kala, pea see omakohus nende vastu ei alga. Aga seadusandjal tuleks tunda Kihnu kultuuri eripära, teha mööndusi.
Inimestel, kes satuvad kogukonda väljastpoolt, puudub peen tunnetus inimtegevuse ja muutumatu looduse vahel: kunagi võeti loodusest nii palju, kui hädasti vaja oli. Tänapäeval on see mentaliteet palju muutunud ja kui võimalus, võetakse sageli nii palju, kui võtta annab. See on see mure, et kuidas suudaksime paika panna piiri, mida siis täpselt võib.
Kas teil oli huvi temaatika vastu või kohustas amet teid esimest korda Manilaiule tulema?
Minul on huvi selle teema vastu kindlasti päris isiklik. Täpselt samad probleemid on näiteks Saaremaa läänerannikul, kust pärit olen. Kui kodukandis käin, kuulen neid jutte kogu aeg. Kormoranide teema on aktuaalne, see, kuidas tagada, et rannakaluridki oleksid rahul. Siin on terav konkurentsivõitlus. Kalasaagi jagamisest on need probleemid ju kerkinud.
Miks hoovõtt ohjamiskavaga on nii pikk olnud? Taanis ja mujal ju tegutsetakse kalaapla tontlinnu vastu aastaid?
Ohjamiskava valmis 2001 ja sai allkirjastatud alles eelmisel aastal. Nii et hoovõtt selleni, et sinna üldse ministri allkiri peale tuli, kestis pea seitse aastat. Tõepoolest, mindki pani imestama, miks siis niimoodi, aga ilmselt ei olnud sobilik hetk saabunud. Sageli on ju probleemidega nii, et näeme: probleem on või tekib, aga selleks, et tekiks reaalne lahendus, ei ole avalikkus valmis.
Kormoranide ohjamise kava on suhteliselt karm dokument ja räägib linnuliigist, mis hiljuti oli kaitse all.