Kaevukaante tõstmiseks võib kuluda kaks tundi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Näidiskaevu remontimine Riia maanteel Papiniidu ristmiku juures.
Näidiskaevu remontimine Riia maanteel Papiniidu ristmiku juures. Foto: Jaak Kanniste

Pärnu linnavalitsus ja AS Pärnu Vesi kaaluvad uue tehnoloogia kasutuselevõttu, et muuta kanalisatsiooni- ja sademeveekaevude tänavaga ühte tasapinda viimine senisest kiiremaks.


Eile näitas Vergutech Baltikum OÜ linnavalitsuse majandusosakonna ja Pärnu Vee esindajatele Papiniidu ristmiku lähedal, kuidas äravajunud sademeveekaevu kahe tunniga parandada. Töid alustati kell 10.50 ja lõpetati kell 12.55, seejärel avati sõidurada liikluseks.



Tavaliselt kulub kanalisatsioonikaevu remontimiseks neli-viis tundi. Vergutech Baltikum tõstis kaevurõngaid hüdraulilise masinaga, mis kahjustab ümbritsevat asfalti vähem. Kaevurõngad kinnitati kiirkivineva mördiga, mis lubab kaevu peal sõita 45 minuti pärast.



Pärnu linnavalitsuse majandusosakonna teede peaspetsialisti Jaak Kanniste selgituse järgi on uus tehnoloogia seni rakendatavast odavam ja võimaldab autojuhtidel tänavat kiiremini kasutama hakata. Küsimusele, kas linnavalitsus ja Pärnu Vesi võtavad selle tehnoloogiat kasutusele, vastas Kanniste, et praegu nad veel jälgivad töö kvaliteeti, kuid esmamulje on hea.



Pärnu Vee tootmisdirektor Lembitu Merdik ütles, et ilmselt õigustab selline tehnoloogia end magistraalidel ja muudel tiheda liiklusega tänavatel, kuid kõrvaltänavatel on odavam vana tehnoloogiat kasutada. “Asja ajab kallimaks kiirkivineva mördi hind,” lausus ta. “Aga muidu tundus see mulle päris mõistlik olevat.”

Tagasi üles