Pärnu linn tahab välireklaami paremini ohjata

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Eno-Gerrit Link
Copy
Sellised reklaamtahvleid uus välireklaami eeskiri Pärnusse tulevikus ei luba.
Sellised reklaamtahvleid uus välireklaami eeskiri Pärnusse tulevikus ei luba. Foto: URMAS LUIK/PRNPM/EMF

Pärnu linnavalitsus saatis volikogule kinnitamiseks uue välireklaami paigaldamise eeskirja määruse, mis reguleerib reklaamilubade taotlemist, kehtestab reklaamipindade ühtsed kujunduspõhimõtted ja sätestab piirangud.

 
Välireklaami paigaldamise eeskirjaga kehtestatakse regulatsioon, kuidas toimub reklaamilubade taotlemine, väljastamine, väljastamisest keeldumine, kehtetuks tunnistamine, muutmine ja pikendamine.

Välireklaami avalikustamine on eeskirja kohaselt lubatud Pärnu linnavalitsuse planeerimisosakonna väljastatud reklaamiloa alusel. Reklaamiluba väljastatakse reklaami avalikustajale planeerimisosakonna otsusega kuni kolmeks aastaks.

Määruse koostamise üheks eesmärgiks on kujundusprintsiipide kehtestamine välireklaami avalikustamisel.


Linn taotleb ühtseid kujundusprintsiipe

Kujundusprintsiibid on välireklaamile kohaldatavad linnakujunduslikud nõuded, mis arvestavad linna piirkondade erisusi ja vajadusi. Kujundusprintsiibid jagunevad üldisteks ja Pärnu muinsuskaitsealal, kinnismälestisel ja nende kaitsevööndis kehtivateks.

Üldiste kujundusprintsiipidega käsitletakse välireklaami sobivust linnaruumis, arhitektuurses keskkonnas ja ajaloolises kontekstis.

Pärnu linnakunstniku Janno Poopuu sõnutsi tahab linn linnaosades välireklaami standardiseerida ja grupeerida. „See tähendab seda, et näiteks tänavavalgustuspostide külge ei ole võimalik panna eri suuruse ja kujuga reklaamikandjaid. Visuaalne pilt peaks sellest paremaks muutuma,“ ütles linnakunstnik.

Poopuu jutu järgi lihtsustab ühtsete kujunduspõhimõtete väljatöötamine olukorda ettevõtjate jaoks. „Kui piirid on selgelt paika pandud, ei teki nii palju subjektiivseid vaidlusi,“ ütles ta.

Eeskirjaga kehtestatakse tingimused välireklaami avalikustamiseks sõidu- või kergliiklusteega külgneval alal, parkides, samuti tänavavalgustusmastile paigaldatava välireklaami ja mittestatsionaarse reklaami reklaampinna suuruse ning paiknemine osas kõnniteel.

Muinsuskaitsealal, kinnismälestisel ja nende kaitsevööndis paigaldatav välireklaam peab väärtustama ajaloolist miljööd ning lähtuma hoone arhitektuuristiilist.

Välireklaam ei tohi domineerida, peab olema minimaalse suuruse ja tagasihoidliku kujundusega.

Kujundusprintsiipidega täpsustatakse, millistesse kohtadesse hoonetel välireklaam paigaldatakse ja millised on kasutatavad materjalid.

Lisaks soovitakse eelnõuga kehtestada nõue, et muinsuskaitsealal, kinnismälestisel ja nende kaitsevööndis ei paigaldata välireklaami avalikult kasutatavale tänavaalale ja haljasalale, välja arvatud reklaamikandja kampaaniareklaami avalikustamiseks ja mittestatsionaarne reklaam.


Lasteasutuste juures alkoholi reklaamile veto

Reklaamiseaduse alusel on kohalikul omavalitsusel õigus määratleda piirkond, mida loetakse koolieelse lasteasutuse, algkooli, põhikooli, gümnaasiumi, kutseõppeasutuse, huvikooli, noorte- ja projektlaagri kasutuses oleva ehitise ja territooriumi vahetus läheduses olevaks piirkonnaks, kus vähese etanoolisisaldusega alkohoolse joogi reklaam on keelatud.

Eelnõuga tehakse ettepanek määrata vastavaks keelupiirkonnaks 150 meetrit eelnimetatud asutuste kasutuses oleva kinnistu piirist.

Määruse eelnõus on reguleeritud ka kehtivate reklaamilepingute lõpetamine.

Välireklaami paigaldamise eeskirja vastuvõtmisega ei vähene prognoositav reklaamimaksu laekumine linna eelarvesse, mis 2010. aastal on miljon krooni.

Märksõnad

Tagasi üles