Autoettevõtjad tahavad teedele raskemaid veokeid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kaalunäitude summast selgub, kas ümarmetsamaterjaliga koormatud veok ületab lubatud täismassi või mitte.
Kaalunäitude summast selgub, kas ümarmetsamaterjaliga koormatud veok ületab lubatud täismassi või mitte. Foto: Ants Liigus

Täna keskpäeval näeb neljas Eesti maanteeristis seismas kilomeetriseid veokikolonne, mis edastavad avalikkusele nõudmise, et maanteedele tuleks lubada senisest raskemaid veokeid.

Pärnu maakonnas moodustatakse 40 autost veokirivi Tallinna–Pärnu–Ikla maanteel 121,4. kuni 122,4. kilomeetril, täpsemalt Saugast Nurme sillani.

Peale Pärnu toimuvad aktsioonid Tartus, Imaveres ja Kunda lähedal Arkna–Põdruse–Haljala lõigul, mis on osa Narva–Tallinna maanteest.

Nimetatud protestipaigad valis aktsiooni korraldaja autoettevõtete liit (AEL) välja seetõttu, et nood kohad on kolonni moodustamiseks logistiliselt sobivaimad. Kõik mainitud peale Tartu on ühtlasi sihtkohad, kuhu metsaveoautodel kõige tihedamini asja on, et transportida puitu sadamasse või saeveskisse.

Ülesrivistus peaks kestma kaks tundi, väljaastumises osaleb 160 inimest AELi kuuluvatest kohalikest metsaveoettevõtetest.

Pärnu külje all Saugast Nurme sillani seisvast 40 autost peaaegu poole – 19 veokit – toob maanteele tähelepanu püüdma AS Karo-Trans.

Peamiselt ümarmetsamaterjali veole keskendunud ettevõtte juhatuse liige Meelis Lippe ütles, et aktsiooniga ei taotleta muud kui luba lasta Eesti maanteedel sõita metsaveokitel just nii raskelt, kui auto tootja seda lubanud on.

Märksõnad

Tagasi üles