Nagu üks mees haarasid Pärnu linna ja maakonna 859 abiturienti ning varemlõpetanut eile hommikul mõni minut pärast kümmet pastaka ja asusid paberile panema oma elu tähtsaimat kirjatööd – riiklikku lõpukirjandit.
Abituriendid andsid küpsusproovi
“Peopesad on ärevusest higised,” tunnistas Pärnu ühisgümnaasiumi õppealajuhataja Elve Otsalt, et isegi tema, kogenud pedagoog, on eksamipalavikust haaratud.
Seesama ärevus peegeldus vastu nende 95 noore mehe ja neiu silmadest ja olekust, kes kooli – seks päevaks kirjandi kirjutajatele eraldatud – kolmandale korrusele kogunenud olid.
Ja siis see algas. Nimekirja alusel klassiruumi lubatud õpilased võtsid laudade taga istet, lülitasid välja mobiiltelefonid, pakkisid lahti aju turgutavad maiustused, panid lauanurgale valmis kirjutusvahendid ja jäid ootama, millised ühiskondlikke protsesse analüüsivad, inimhingi lahkavad, tulevikku kiikavad ja minevikku vaagivad teemad riikliku eksami- ja kvalifikatsioonikeskuse komisjon nende tarvis tänavu välja mõelnud on.
360 minutit ehk kuus tundi hiljem oli kirjutamismaraton läbi ja 11 443 noort üle Eesti küpsusproovi andnud.
Kirjandi teemad
Minu Eesti.
Sotsiaalmeedia mõjust inimsuhetele.
Ühiskonna arengu võti on haridus.
Elu mõte on üksteisele tuge pakkuda. (Iiri vanasõna)
Igal ajal on oma nägu.
“Kui palju on asju, mida ma ei vaja.” (Sokrates)
“Ajaloost õpime seda, et inimene ei õpi ajaloost.” (Georg Wilhelm Friedrich Hegel)
Kultuur meis ja meie ümber.
Kuidas kirjandus on mõjutanud minu tõekspidamisi?
“Eesmärk on see, mis annab elule tähenduse.” (Theodore Parker)