Kihnu sadamas jätkub avariilise kai remont, kuigi ehitajal on esialgse lepingu järgi töö üleandmiseks tellijale AS Saarte Liinidele aega nädalapäevad, nihutavad ilmnenud ehitusvead tähtaega edasi.
Kihnu sadamas jätkub riigikai remont
AS Saarte Liinide projektijuht Arvi Nõmm ütles, et kümmekond aastat tagasi Pärnu maavalitsuse tellimusel ehitatud riigikai ehk väikelaevakai osal on ilmnenud ehitusvead, mille parandamine nõuab lisaaega ja suurendab tööde mahtu. Näiteks tuleb ankurdust kontrollida ja tugevdada kogu kai ulatuses, esialgse kuue meetri asemel 12 meetri pikkuses.
“Ankrud on kokku keevitatud lausa juppidest,” mainis projektijuht üht pahupidi üllatust.
Rekonstrueeritaval kail sai mai alguses tugevalt kahjustada 24 meetri pikkune lõik, kui purunesid ankrutõmmad ja kaitala, moondusid jaotusvöö ja rattapiirded. Seejärel oli vaja lahti võtta prožektorimast koos vundamendiga, elektrikilp ja betoonplaadid ning kaevata välja ligi 100 kuupmeetrit täitepinnast, vältimaks kai edasist purunemist.
Parandustöö jaguneb kaheks etapiks, esimeses kontrolliti terveks jäänud kaiosa ankrutõmbu ja vajadusel tugevdati neid. Teises etapis taastatakse avariiline kaiosa, tehakse kaevetöid, asendatakse uutega sulundsein, jaotusvöö ja merepoolses otsas ankurdus, ehitatakse raudbetoonist kaitala, tehakse täitetööd, taastatakse katend.
Peatöövõtja on hanke võitnud AS Merko Infra kui juhtiv partner ja AS Merko Ehitus.
Kihnu sadamat haldab AS Saarte Liinid, mis esialgu hindas Kihnu sadama kai number kolm ehk väikelaevakai möödapääsmatute tööde maksumuseks ligi 177 000 eurot.
Rekonstrueerimise ajal ilmnenud täiendavate tööde vajadus suurendab ettevõetud tööde maksumust.
Kihnu vallavanem Ingvar Saare ütles, et praamiliiklust sadamas käivad rekonstrueerimistööd ei sega ja väikelaevade tarvis on kasutusel ujuvkai.