Kihnu ja mandri vaheline ühendus jooksis umbsõlme

Copy
Artikli foto
Foto: Mailiis Ollino

Pärnumaa ühistranspordikeskuse juhataja Andrus Kärpuk pole selgeltnägija, kuid seekord läks tema ennustus täide ja Kihnu saar oligi mitu päeva mandrist ära lõigatud, kuni ­liinile vangerdati saarlaste reisiparvlaev Soela. Selleks ajaks pööras ilm plussi ning suunda muutnud tuul hajutas rüsijää nii, et ­esmaspäeval võisime kindlalt ­astuda mõõtmetelt Kihnu Virvet kopeeriva Soela pardale. Tund aega ja kohal. Aga püsiühenduse umbsõlm Liivi lahe suurima saare ümber vajab lahtiharutamist.

“See, mille nad nüüd kokku keerasid, tuli sellest, et veeteede amet teatas, et Kihnu Virve läheb 11. jaanuarist kuu aega kest­vasse peamasina korralisse hooldus­remonti ning ühtegi hoiatust, et asenduslaev Reet ei suuda jää tekkides ühendust pidada, ei kuulanud majandusministeerium ega transpordiamet,” viitas Kihnu vallavanem Ingvar Saare ametkondade paindumatule suhtumisele.

Sõru ja Triigi sadama vahet sõitvat Soelat haldab AS Kihnu Veeteed nagu ka Vormsiga ühendust pidavat Ormsöt ning Munalaiu ja Kihnu vahel kurseerivat Kihnu Virvet. Kiireks ristkasutuseks ehk siis Reeda suunamiseks Soela asemele oli vaja valitsuse otsust.

Tagasi üles