Koroonaaeg vähendas Pärnu ümbruses liikluskoormust

Pärnu Postimees
Copy
Kui Pärnut läbivatel Via Baltica lõikudel liiklussagedus langes, siis Liivi teel hoopiski kasvas.
Kui Pärnut läbivatel Via Baltica lõikudel liiklussagedus langes, siis Liivi teel hoopiski kasvas. Foto: ANTS LIIGUS/PRNPM/EMF

Mulluste liiklusloenduse tulemuste põhjal kahanes keskmine liiklussagedus riigiteedel aastaga 2,4 protsenti ehk 1032 autolt 1007ni ööpäevas. Pärnu ümbruses vähenes liiklustihedus Tallinna maanteel, Ehitajate teel ja linnast Uulu poole viival Via Baltica lõigul, ent Liivi teel ja Lihula maanteel oli vastupidi.

Ehitajate teel ja Riia maanteel vähenes liiklussagedus aastaga kümnendiku võrra, Tallinna maanteel Pärnust Sauga poole ligemale seitse protsenti: Ehitajate teel sõitis mullu 11 437 autot ööpäevas, tunamullu 12 727, Riia maanteel vähenes ööpäevane liiklussagedus aastaga 11 088lt 9934ni ja Tallinna maanteel 13 379lt 11 437ni.

Liivi teel mõõdeti mullu ööpäevaseks liiklussageduseks 11 583 autot. Tunamullu oli see 10 451.

Lihula maanteel Pärnu ja Audru vahel kasvas liikluskoormus aastaga veidi üle protsendi: mullune tulemus oli seal 10 249 autot, üle-eelmisel aastal 10 117 autot.

Kaardil liugurit liigutades on vasakul eelmise aasta loendusandmed, paremal tunamullused.

2020. aastal oli põhiteede keskmine liiklussagedus 5407 autot ööpäevas ning võrreldes 2019. aastaga vähenes see 3,5 protsenti. Tugiteedel oli mullu liiklustihedus 1641 autot ööpäevas, mis teeb languseks 1,3 protsenti, ja kõrvalteedel 321, mis oli varasema aastaga sama tulemus.

Tihedam liiklus on koondunud suuremate linnade või tööstuspiirkondade ümbrusse. Suurima liiklusega teelõik asub Tallinna–Narva maanteel, mille 9,2.–11. kilomeetril mõõdeti aasta keskmiseks liiklussageduseks 33 507 autot ööpäevas. Teised tihedama liiklusega lõigud on Tallinna–Pärnu–Ikla maantee 13.–13,8. kilomeeter, kus sõidab 28 259, ja Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maantee 5,7.–8,5. kilomeeter, kus vurab 25 539 autot ööpäevas.

Liiklussagedust ja selle kasvu mõjutavad kõige rohkem üldine majanduse areng, kütuse hinna muutus, maksud, kohaliku taristu ja maakasutuse areng, teede läbilaskvus. 2020. aastal mõjutasid liiklustihedust enim koroonakriis ja sellest tulenenud piirangud.

2019. aastal kasvas liiklussagedus võrreldes 2018. aastaga 3,8 protsenti. Liiklusloenduse andmed on olulised maanteede projekteerimisel, ehitusel ja hooldusel.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles