Eesti läänerannikul seilavad nüüd merepäästelaevad Tõde ja Öigus

Copy
Trossi mereabi toetaja, pukseriettevõte Alfons Hakans tegi ettepaneku panna Pärnu päästelaevale nimeks Tõde.
Trossi mereabi toetaja, pukseriettevõte Alfons Hakans tegi ettepaneku panna Pärnu päästelaevale nimeks Tõde. Foto: Urmas Luik

Juunis tõi Trossi mereabi Saksamaalt Eestisse ning andis Pärnu vabatahtlikele merepäästjatele üle Fassmeri laevatehases rannamere päästeoperatsioonideks ehitatud 8,5 meetri pikkuse merepäästelaeva. Alust, mille kodusadamaks sai Pärnu jahisadam, kasutab Uulu vabatahtlik päästeselts. Päästelaev on juba saanud mereristsed mereabijuhtumis, osalenud õppustel ja aidanud Pärnu uue silla ehitajatel rajatise detaile pukseerida, kuid nüüd sai see omale ka nime.

Varem Saaremaale Nasva vabatahtlikele toodud sarnane laev sai annetajate soovil nimeks Öigus. Nüüd tegi Trossi mereabi toetaja, pukseriettevõte Alfons Hakans ettepaneku panna Pärnu päästelaevale nimeks Tõde. Koos Nasva päästelaevaga viitavad aluste nimed Tammsaare kuulsaimale teosele ning sümboliseerivad vabatahtlike merepäästjate tegutsemispõhimõtteid, mille hulgas tõde ja õigus on väga olulisel kohal.

Alfons Hakans Eesti kommertsdirektor Deniss Lazarevs selgitas, et firma toetab Trossi mereabi tegevust juba mitmendat aastat, kuna näeb, et vabatahtlike merepäästjate initsiatiivile rajatud võrgustik parandab meresõiduohutust.

"Tegeleme ka ise laevade pukseerimise ja jäämurde kõrval päris palju merepäästetöödega. Meie tegutsemispiirkond on rannikumerest oluliselt laiem ning meie laevu ja meeskondi vajatakse suurte kauba- ja reisilaevade abistamisel. Seetõttu teame hästi, kui oluline on, et kriitilisel hetkel oleks vajaliku varustuse ja väljaõppinud meeskonnaga päästelaev läheduses olemas ja valmis kohe appi ruttama,“ rääkis Lazarevs. Ta lisas, et vabatahtlik merepäästesüsteem aitab mereturvalisust tõsta nii ennetus- kui koolitustegevusega, ning kutsus kõiki meresõiduga seotud inimesi ja organisatsioone üles vabatahtlikke merepäästjaid toetama.

Teiste riikide kogemusest nähtub, et tõhusad ja jätkusuutlikud on just need vabatahtliku merepääste organisatsioonid, mille tegutsemismudel põhineb mitte projektirahastusel ja riigihangetel, vaid iga-aastastel liikmemaksudel ning annetajate toetustel, näiteks RNLI Ühendkuningriigis, kinnitas Trossi Eesti koordinaator Rait Killandi.

Trossi mereabi toetajaliikme kleeps on Soomes, Rootsis, Norras ja Taanis auasi ning aastamaksu tasunud paadiomanikele on mereabi kõigis ühinenud riikides tasuta. Eestis on vabatahtlikud merepäästjad valmis 51 reageerimispunktis, abivajajani jõutakse tunniga. Trossi tegevust korraldav MTÜ Eesti Merepäästeühing investeerib liikmemaksudest ja annetustest kogutu päästelaevastiku ja varustuse täiendamisse ning vabatahtlike väljaõppesse.

Alfons Hakans on Soomes üle 100 aasta tagasi Håkansi perefirmana loodud ettevõte, mis pukseerib, osutab mereabi, murrab jääd, süvendab ja teeb muid meretöid. Ettevõttel on Soomes, Eestis, Lätis ja Leedus 39 pukserit, 13 pargast ja 16 muud töölaeva.

Tagasi üles