Saada vihje

Rail Balticu Tootsi–Pärnu lõik sai rohelise tule (1)

Copy
Raudtee rajamine nõuab märkimisväärses koguses ehitusmaterjali.
Raudtee rajamine nõuab märkimisväärses koguses ehitusmaterjali. Foto: Urmas Luik

Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet kinnitas, et rahvusvahelise kiirraudtee Rail Baltic (RB) Tootsi–Pärnu lõigu keskkonnamõju hindamine vastab nõuetele, avades tee selle raudteeosa ehituseks.

See otsus tugineb põhjalikule hindamisele, mille eesmärk oli leida tasakaal nüüdisaegse taristu rajamise ja looduskaitse vahel.

Tootsi–Pärnu lõik kulgeb põhjast lõunasse, läbides peamiselt metsa- ja põllumaad, Rääma raba ja muid hõredalt asustatud piirkondi. Pärnu linna jõudnud, suundub raudtee tööstusmaastikule, kus hargneb Pärnu kaubaterminali ja põhikoridori vahel. Lõik kulgeb paralleelselt laiarööpmelise raudtee ja Pärnu möödasõiduga, ületades Papiniidus Pärnu jõe. Raudtee ehituse ajal tagatakse ligipääs kõigile majapidamistele ja kinnistutele, samuti säilitatakse avalikud teed.

Raudtee rajamine nõuab märkimisväärses koguses ehitusmaterjali, sealhulgas täitematerjale ja tugistruktuure nagu müratõkked ja ökoduktid. Kuna Pärnu jõgi ja Rääma raba on ökoloogiliselt tundlikud alad, on leevendusmeetmete rakendamine olnud projekti keskne osa. Pärnu jõge ületava silla pikkus on 320 meetrit, millest 200 meetrit asub jõe kohal. Silda rajatakse nii, et kaitstakse nelja kaitsealuse kalaliigi ja paksukojalise jõekarbi elupaiku, vältides nende hävimist.

Märksõnad

Vaba aeg
Tagasi üles