Pärnu asub reguleerima välireklaamide paigaldamist

Raido Keskküla
, veebitoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Pärnu linnavalitsus suunas volikokku kaks välireklaamidega seonduvat eelnõu: üks neist puudutab välireklaami paigaldamist ja teine reklaamimaksu muutmist.

Linnavalitsus suunas volikokku määruse eelnõu, millega soovib kehtestada uue välireklaami paigaldamise eeskirja. Reklaamiseaduse kohaselt on välireklaami valdkonna reguleerimine omavalitsuste pädevus.

Kui praegu kehtivas määruses olid reklaamid jagatud eri kategooriatesse ja erinevalt maksustatud, siis nüüd soovib linn võtta kasutusele ühe mõiste – välireklaam. Samuti seada sisse ühtse maksumäära.

Linn soovib kaotada teekaitsevööndisse paigaldatud välireklaamile seni kehtinud liigsed piirangud (näiteks numbrilised kaugus- ja kõrguspiirangud). „Praktikas on selgunud, et seatud tingimused võivad liigselt piirata välireklaamide paigaldamist ja seega vähendada linnale teenitavat reklaamitulu,“ märkis Pärnu linnakunstnik Janno Poopuu.

Linn soovib kasutada nagu teeseaduski üldisemat sõnastust, mis numbrilisi piiranguid ei sisalda. „Viimane kooskõlastus jääb teeomanikul reklaami paigaldamiseks anda juhul, kui reklaam jääb teele või teekaitsevööndi alale,“ selgitas Poopuu.

Sama eelnõu koostades on arutatud veel reklaamhaagistega seonduvat, eelkõige nende sobivust kesklinna ja asukohtade võimalikku määramist reklaamide eksponeerimiseks. Kui reklaamhaagiste parkimisel ei rikuta liiklusseadust, pole linnal võimalik seda reguleerida. Näiteks suunata kindlasse parklasse.

Liiklusseaduse tähenduses on haagis mootorsõidukiga haakes liikumiseks valmistatud või selleks kohandatud sõiduk, kusjuures haagiseks ei loeta pukseeritavat seadet ega vahetatavat pukseeritavat seadeldist. Seega on reklaamhaagise puhul tegemist sõidukiga liiklusseaduse tähenduses ning juhul, kui sõiduki parkimine toimub vastavalt liiklusseadusele ja liikluskorraldusvahenditele, pole käesoleva eelnõu raames võimalik reklaamhaagiste parkimist täiendavalt suunata. „Lühidalt öeldes: haljasalal ei tohi haagis paikneda, parklas võib,“ sõnas Poopuu.

Linnavalitsus esitas volikogule esimeseks lugemiseks määruse „Reklaamimaksu kehtestamine“ muutmise eelnõu, kus pööratakse peatähelepanu reklaamhaagistele vanalinna piirkonnas ja alkoholireklaami piiramisele.

Sisuliselt nähakse eelnõus haagiste maksustamisel ette kolm erijuhtu: välireklaam haagisel, mis asub väljaspool vanalinna piirkonda (sh erakinnistul); välireklaam haagisel, mis asub vanalinna piirkonnas, ja lahja alkoholi reklaam haagisel kõikides piirkondades.

Väljaspool vanalinna piirkonda asuv välireklaam haagisel maksustatakse kahekordse ja vanalinna piirkonnas kolmekordse maksumääraga. Lahja alkoholi reklaam maksustatakse kuuekordse maksumääraga. Kõigil juhtudel kaotatakse seini kehtinud 50% soodustus.

Poopuu sõnutsi määratletakse vanalinna piirkond, kus on kõrgemad nõudmised välireklaami visuaalsele poolele ja kus soovitakse ühtlasi, et reklaamhaagiseid oleks vähem. Selleks on ala, mis piirneb Laia, Vanapargi, Kuninga, Lõuna, Ringi, Sadama ja Kalda tänavaga.

Olulise täiendusena on eelnõus punkt, et lahja alkoholi reklaam makustatakse kuuekordse maksumääraga, sealhulgas eraomandis olevale kinnistule paigaldatud haagise puhul.

Poopuu ütlust mööda määruse muutmisega reklaamimaksu vähenemist ette ei nähta. „Maksude diferentseerimine haagiste puhul võib ühelt poolt vähendada nende hulka vanalinnas, samas annab 50% soodustuse kaotamine erakinnistul asuvate reklaamhaagiste puhul piisava rahalise võidu, et võimalik alalaekumine katta,“ selgitas linnakunstnik.

Tänavu on linnaeelarvesse üheksa kuuga reklaamhaagistelt laekunud tulu ligikaudu 2500 eurot. Tuleva aasta reklaamimaksu prognoos on 110 000 eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles