Raskeveokijuhid võeti pihtide vahele

Asso Puidet
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tšehhi põrgu: politseinikel pidi suu hämmeldusest lahti kukkuma, kui umbkeelne tšehhist autojuht koormakatte kergitas ja läbisegi pillutud rehvikoormale valgust heitis.
Tšehhi põrgu: politseinikel pidi suu hämmeldusest lahti kukkuma, kui umbkeelne tšehhist autojuht koormakatte kergitas ja läbisegi pillutud rehvikoormale valgust heitis. Foto: Ants Liigus

Neljapäeval Eestisse sisenenud või siit väljunud veokijuhte ootas piiril üllatus, kas positiivne või negatiivne, sõltus juba sellest, kas masina, dokumentide ja veosega oli kõik kombes.


Üllatuse korraldasid Eesti ja Läti korrakaitsejõud, kes Iklas, Valgas ja Muratis mõlemal pool piirijoont nii palju raskeveokeid, kui vähegi võimalik, kontrollimiseks rajalt maha võtsid.



Eesti poolel olid ametis julgestuspolitsei, kohalikud politseiprefektuurid, tehnoülevaatajate liit ja Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioon (ERAA), mõistagi piirivalvurid ja taustajõududena toll juhuks, kui mõni plommitud koorem vaja põhjalikumaks kontrollimiseks avada. Teisel pool piiri tegutsesid Läti transpordiministeeriumi töötajad abivägedega.



Autojuhid ei saa und


“Kõikidel juhtidel, kes osalevad liikluses, peaks olema arvamus, et neid kontrollitakse kogu aeg. Kui me seda riski suudame tõsta sellega, et neid autojuhte kontrollitakse, annab see oma panuse liiklusturvalisusesse ja juhid hakkavad mõtlema: ei saagi karistamatult sõita, võimalus vahele jääda on päris suur,” selgitas Iklas operatsiooni juhtinud julgestuspolitsei korrakaitseosakonna liiklusjärelevalve talituse komissar Vahur Djakov, miks sellist lauskontrolli vaja on.



Põhiliselt kontrolliti neljapäeval töö- ja puhkeajaseadusest kinni pidamist, veose dokumente ning masinate tehnilist seisukorda.



Just töö- ja puhkeajaseadus ongi see, millest sohvrid pahatihti kinni ei pea. “Ajal, kui peaks puhkama, sõidetakse ega täideta korralikult salvestuslehti,” sõnas Djakov.



ERAA presidendile Einar Valbaumile tegi aga tuska asjaolu, et paljudel autojuhtidel polnud kauba vedamiseks vajalikud paberid korras. Kuid paberilasu, mis ühel pikamaa autojuhil kaasas ja korras peab olema, ei jää oluliselt alla arveametniku dokumentidepakile. “Roolis peavad ikka päris targad mehed olema, ei ole nii, et tuled ja kohe hakkad keerama,” peavad autojuhid tänapäeval, nagu Valbaum kinnitas, peale sõitmise lugeda ja koguni kirjutadagi mõistma.



Harjumuspärane asi


Iklas pidi oma auto ja paberid letti lööma 33 sohvrit, kellest tosina puhul tuvastati ühe või teise eeskirja rikkumine. Neist kaheksa olid rikkunud töö- ja puhkeajaseadust.



“Seda võib hinnata suht-koht suureks arvuks, politsei oleks ülimalt õnnelik, kui rikkumisi üldse ei oleks, aga kindlasti ei ole me nii naiivsed, et seda loota,” nentis Djakov.



Teiste seas kinni peetud, ent ühegi etteheiteta minema lastud veokijuht Ain Tamme ei osanud säärasest lauskontrollimisest midagi halba arvata. Harjumuspärane asi tema jaoks juba. “Kui seadust täidad, ei ole karta midagi, ju ta nii peab olema,” teab ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles