ProgeTiiger muudab digivahendite abil õppetöö huvitavamaks

Annika Kuusik
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
ProgeTiiger panustab tehnoloogiahariduse arengusse. Pärnumaalt kuulub programmi 47 haridusasutust.
ProgeTiiger panustab tehnoloogiahariduse arengusse. Pärnumaalt kuulub programmi 47 haridusasutust. Foto: Mailiis Ollino

Haridus- ja teadusministeeriumi algatusel hoo sisse saanud tehnoloogiaprogrammi ProgeTiiger eesmärk on tõsta õppijate tehnoloogilist kirjaoskust ja digipädevusi kaugeimagi maanurga kõige väiksemas koolis. Pärnumaaltki osaleb programmis arvukalt lasteaedu ja koole.

Pärnu Raeküla lasteaed on programmi abil asunud arendama personali digipädevusi. Õppejuhataja Älis Kasela jutu kohaselt ei pea nad oluliseks seda, et nutiseadmete kasutus hakkaks õppetöös domineerima. Nad rakendavad digivahendeid, muutmaks õppetöö senisest mitmekülgsemaks ja motiveerimaks lapsi õppima. 

Pärnu Jaagupi põhikooli haridustehnoloogi Aile Jaansalu sõnutsi on nende kool soetanud programmi toel õppetööd toetavaid seadmeid. "Tänu sellele programmile on õpetajatel võimalik seadmeid õppetöö toetamiseks kasutada, muidu ei oleks koolidel võimalik neid seadmeid soetada. Haridustehnoloogide ja õpetajate võrgustikud pakuvad kiiret tuge," ütles Jaansalu.

Sindi gümnaasium on programmi kuulunud 2015. aastast. Informaatikaõpetaja Signe Lensment tõi programmi puhul esile hästi toimiva tugivõrgustiku ja võrgustiku toel valminud õppematerjalid. Kooli on programmi abil soetatud tahvelarvuteid ja robootikaringi tarbeks roboteid.

"ProgeTiiger on üks esimesi omalaadseid ettevõtmisi, kus nii laiahaardeliselt tehnoloogiahariduse arengusse riigi tasandil panustatakse," selgitas ProgeTiigri programmijuht Kristi Rahn.

Programmi järgmise kolme aasta eesmärk on kaasata varasemast rohkem kohalikke omavalitsusi, et jõuda ka nende õppeasutusteni, mis seni kõrvale jäänud. Endiselt on puudu süsteemsetest digiõppematerjalidest – selle lünga täitmiseks valmivad 2018. aastal digiõpikud I ja II kooliastmele. "Digioskuste arendamine peab kujunema õppetöö loomulikuks osaks. Igal õpilasel ükskõik kus Eesti osas peab olema võimalus juba koolis omandada tööturul vajalikku tehnoloogilist kirjaoskust, sest see on üks 21. sajandi oskusi, milleta enam hakkama ei saa," märkis Rahn.

Viie aasta jooksul on ProgeTiigri raames soetatud 446 koolile ja lasteaiale üle 830 000 euro eest seadmeid nii robootika, programmeerimise, 3D-modelleerimise kui ka multimeedia õpetamiseks. Samuti on tähelepanu pööratud õpetajate tehnoloogilise kirjaoskuse suurendamisele, ProgeTiigri koolitustel on osalenud üle 4100 õpetaja.

Tehnoloogiaprogramm ProgeTiiger

Programm on tegutsenud viis aastat.

See on aidanud 85% Eesti koole, 44% lasteaedu.

ProgeTiigrist on kasu saanud üle 630 õppeasutuse. 

Pärnumaalt kuulub programmi 47 haridusasutust.

Andmed: Hariduse Infotehnoloogia SA

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles