Uulu külas valminud jaht ootab sadamas vette tõstmist

Silvia Paluoja
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uulus asuva OÜ Polar Shipyardi valmistatud 17 meetri pikkune jaht ootab Pärnu sadama kail vette tõstmist.
Uulus asuva OÜ Polar Shipyardi valmistatud 17 meetri pikkune jaht ootab Pärnu sadama kail vette tõstmist. Foto: Ants Liigus

Pärnu sadama kail ootab alusraamilt vette tõstmist esialgu nimeta elegantne jaht, mis oma voolja kuju ja säravpuhta välimusega möödujate pilku püüab.

Eile askeldasid jahi “kõhus” viimast viimistlust tegevad ja elektroonikat seadmestavad asjatundjad, 26 meetri pikkune mast pikutas veel piki kallast, sest sellegi juures jätkub enne kesknädalale plaanitud püstiajamist tööd.

Eestis (loe: Pärnumaal Uulu külas) valmistatud luksusklassi jahi omanik on Saksa kodanik, aluse tulevane kodusadam asub aga Rootsis.

Leidis Eesti

“Omanik otsis tehaseid, mis talle jahi valmistaksid, Poolast ja mujaltki ning jõudis Eestisse, siin on võimalik arvestada tema kui tellija erisoovidega, näiteks sisustuse puhul,” rääkis omaniku esindaja, Saksamaal elav eestlane Tarmo Absalon.

Sellest ajast, kui 2009. aastal asutatud Eesti-Saksa ühisfirma OÜ Polar Shipyard kontoris Uulu külas majandiaegsetes tootmishoonetes sisse seatud “laevatehases” seniolematu tellimuse täitmiseks käed löödi, on üksjagu aega merre voolanud, sest ookeanilainetelgi seilata kannatav jaht on otsast lõpuni, viimse pisiasjani, kohapeal valmistatud. Vaid hüdraulika- ja elektroonikaseadmed on vastavate firmade toodang.

Õnnistamise ja ristimise ootel jaht on aukartust äratavate mõõtmetega: pikkus 17 ja laius 4,5 meetrit ning süvis 3,5 meetrit.

Ligi 18 tonni kaaluva aluse mootori jõud asendab 120 hobuse oma ning suurel purjel on ligemale sada ruutmeetrit purjepinda ja eespurjel topelt nii palju. Salongi sisustus on valmistatud mahagonist ja tiikpuust nagu väikelaevades kohane.

“Eestis ei ole sellist jahtlaeva varem valmistatud, projekti tehniline juht on väikelaevade ehitamise kogemusega purjetaja Tõnu Urbanik,” mainis mereharidusega Tarmo Absalon.

Erilahendused

OÜ Polar Shipyardi juhatuse esimees on Tarmo Absaloni vend Vaido Absalon. Osaühing annab Uulu külas tööd enam kui kümnele inimesele, kelle hulgas on juba varem väikelaevade ehitamisega tegelnud töötajad.

Ettevõte on rahvusvahelise kaubamärgi Folkboat omanik ja tellimuste järg püsib pidevalt ees. Suurema hulga tellijate soovide täitmist takistab osaühingu juhatuse esimehe sõnul tootmispinna nappus ning asjaolu, et valdkonda tipptasemel tundvaid töötajaid napib.

Uulu väikelaevaehitajad ütlevad oma nišiks eriprojektid ja -lahendused, nagu kõnealune esimene omasugune A-klassi jaht, mis võiks kanda tootjamaa “made in Estonia” märki.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles