Maakonna õpilaste teadustööd said tunnustusi
Parandatud

Teadustööde konkurss 2019. Kõik auhinnasaajad.

FOTO: Eesti Teadusagentuur

Haridus- ja teadusministeerium ning Eesti teadusagentuur kuulutasid eile välja tänavuse õpilaste teadustööde riikliku konkursi parimad. Eriauhindu pälvisid mitme maakonna õpilase tööd.

Haridus- ja teadusministeeriumi asekantsler Indrek Reimand tänas ja tunnustas õpilasi ja juhendajaid ning andis üle riiklikud preemiad. “Õpilaste teadustööde konkurss ja teadusfestival kinnitavad meie laste ja noorte mitmekülgset huvi teadmiste ja teaduse vastu,” sõnas ta.

“Ma väga loodan, et see huvi jääb püsima kogu õpingute ajaks ja juhib nii mõnegi teist teadlase karjääri juurde. Nüüd ja edaspidi palun rääkige oma teadustööst nii sõpradele-tuttavatele kui kõigile teistele, ka vanaemale. Muide, juba Albert Einsteinile omistatakse mõtet, et sa ei saa millestki aru enne, kui pole seda oma vanaemale ära seletanud,” kõneles Reimand.

Pärnumaad esindas konkursil seitse uurimistööd kolmest koolist. Riiklikke preemiaid maakonna uurimistööd ei pälvinud, küll aga eriauhindu.

Eesti kultuurkapitali autasu pälvis Pärnu Sütevaka humanitaargümnaasiumi 12. klassi õpilane Liisamari Viik tööga “Kostüümikunst teatris Eesti Draamateatri 1992. ja 2017. aasta “Ivanovi” näitel” eest. Kaks - Keskkonnaministeeriumi ja Energia avastuskeskuse - eriauhinda anti Sütevaka lõpuklassi õpilasele Hans Markus Kalmerile uurimuse “Taastuvad energia allikad ja põlevkivist loobumise võimalikkus Eesti energiasektris” eest.

Maakonda esindasid veel Sütevaka abituriendid Maarja Täht (töö “Galaktikate morfoloogiline klassifikatsioon sõltuvalt galaktika heledusest ja värvusest”), Maria Kallastu (“Galaktikate paaride positsioonide sõltuvus kosmilisest võrgustikust”), Anita Tamm (“Ajaleht Postimees veebruaris 1918, 1928 ja 1938”), Häädemeeste keskkooli lõpuklassi õpilane Marianne Hanson (“Moekollektsiooni “Haldjatants” loomine”) ja Pärnu Koidula gümnaasiumi 11. klassi õppur Henry Niemann (“Puisniitudele omased tunnused ja nende rakendamine taastamise hindamisel”).

Konkursile esitatud 180 tööst valis teadlastest koosnev hindamiskomisjon lõppvooru 100 uurimust, millest 99 esitleti teadusfestivalil hindajatele ja avalikkusele. Välja anti 12 riiklikku preemiat põhikooli- ja gümnaasiumiastmes. Eriauhindu jagas üle 30 organisatsiooni.

Tänavu juba 18. korda toimunud konkursi eesmärk on tõsta laste ja noorte huvi maailma vastu, toetada koolides toimuvat uurimuslikku õpet ja julgustada noori juba selles eas uurima probleeme, mille lahendamine oleks oluline teistelegi.

Tagasi üles