Ministeerium ei toeta Olerexi tankla rajamist Raeküla raudteejaama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Raeküla raudteejaam.
Raeküla raudteejaam. Foto: URMAS LUIK/PRNPM/EMF

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) ei toeta AS Olerexi kütusetankla ehitamist Pärnusse praeguse Raeküla jaamahoone asemele.
 

MKMi vastusest Pärnu maavalitsuse järelepärimisele selgub, et kuna Rail Balticu raudtee ehitamisel laieneb raudtee kaitsevöönd Pärnus Riia maantee poole ning teiselt poolt nihkub Riia maantee Via Baltica Liivi teelõigu ehitamise käigus lähemale raudteele, ei toeta ministeerium kütusetankla ehitamist raudtee ja maantee vahelisele alale.

Tehnilise järelevalve amet hindas, kas tankla rajamisel säiliks nii raudtee sihtotstarbelise kasutamise võimalus kui raudteeohutus, ning leidis, et tankla rajamisel oleks jätkuvalt tagatud raudtee sihtotstarbeline kasutamine.

Samas märkis amet oma vastuses, et tankla rajamisel võib olla teoreetiliselt mõju raudtee kasutamisele, kui Rail Balticu trassi äärde rajatav raudteejaam koos toetava infrastruktuuriga paikneb praeguse raudteevaldaja maaüksuse piires. Amet lisas, et kuna praegu puudub detailne informatsioon rakendatavatest tehnilistest lahendusest, ei saa viidatud mõju ulatust üheselt ja ammendavalt hinnata.

Maanteeameti hinnangul tuleks koostada uus detailplaneering, kui kütusetankla rajamiseks on vaja liikluslahendust muuta.

Pärnu maavanem Andres Metsoja märkis oma vastuses Pärnu linnavalitsusele, et kuna antud juhul on tegemist ehitamise sooviga kehtiva detailplaneeringuga maa-alale, saab linnavalitsus väljastada ehitusloa üksnes ehitusprojektidele, mis on koostatud vastavuses kehtiva detailplaneeringuga.

Valitsus toetas septembris peetud kabinetinõupidamisel Rail Balticu arendamist trassil Tallinn–Pärnu–Riia ning raudteeliini tasuvusuuringu kohaselt on Rail Balticu ainuvõimalik trass Pärnu linnas olemasoleva raudteetrassiga paralleelne. Rail Balticu raudtee on kavas ehitada kogu ulatuses kaheteelisena, mistõttu laieneb raudtee kaitsevöönd Pärnus Riia maantee poole vähemalt ühe kuni kahe raudtee laiuse võrra sõltuvalt planeeringust.

Olerexi plaani vastu rajada Raeküla jaamahoone asemele tankla on ka kohalikud elanikud.

Tagasi üles