Tuhu soo matkarada sai uue kuue

Meelis Kalme
Copy
Lääneranna vallas Tuhu raba matkaraja ääres asub ainulaadne vaatetorn, mille kavandasid ja ehitasid kunstiakadeemia tudengid.
Lääneranna vallas Tuhu raba matkaraja ääres asub ainulaadne vaatetorn, mille kavandasid ja ehitasid kunstiakadeemia tudengid. Foto: Eesti kunstiakadeemia

Loodusesõpradel on põhjust rõõmu tunda, sest senine amortiseerunud, kohati peaaegu kasutuskõlbmatu Tuhu matkarada sai aasta lõpus uue kuue.

Lääneranna vallas Kiskla külas asuva ligemale kilomeetri pikkuse Tuhu soo matkaraja värskenduskuur sai valmis möödunud aasta lõpus. Kogu senise raja ulatuses võeti vanad lauad üles ja asendati uutega.

Riigimetsa majandamise keskuse (RMK) külastuskorraldusosakonna Lääne-Eesti piirkonna teabejuhi Helle Veltmani sõnutsi olid vanal rajal lauad lahti ja ulpisid kõrgema veetaseme korral. “Kohati oli see väga amortiseerunud ja polnudki midagi rajast rääkida,” nentis ta.

Lühike, 950 meetri pikkune kaarekujuline laudtee on rajatud Tuhu soost läbi kulgeva laudtee äärde. See läbib soo arengu etappe ja selle kõrvalharul on pingiga varustatud puhkekoht.

Rada algab ja lõpeb maanteel, seega tuleb selle alguspunkti tagasi pääsemiseks mööda väikest maanteed tagasi kõndida.

Raja alguses asub viie meetri kõrgune unikaalne vaatetorn Trepp, mis valmis mõni aasta tagasi koostöös Eesti kunstiakadeemiaga: see oli õppeasutuse sisearhitektuuri osakonna esmakursuslaste ühisprojekt.

Uuenduskuuri läbinud matkarada on endiselt kahe laua laiune, mistõttu erinevalt osast laiematest radadest ei ole sinna asja näiteks lapsekäru või ratastooliga. “See oleks juba tunduvalt rohkem raha nõudnud,” nimetas Veltman põhjuse, miks rada ei laiendatud. Näiteks läheb matkatee läbi mändide külje alt, laiendamine tähendanuks paljude puude mahavõtmist, mida ei peetud otstarbekaks.

Loodushuvilistel tasub tähele panna, et praeguste ilmaoludega on veetase kõrge: seetõttu kogu rada ei õnnestu kuiva jalaga läbida. Seda küll vaid vaatetornipoolses otsas.

Siiski ütles Veltman, et uudistajaid jätkub Tuhus praegugi. Õieti jagus juba enne uue laudtee valmimist. “Kui see torn tuli, hakati seal käima vaatamata sellele, et vana rada oli amortiseerunud,” märkis piirkonna teabejuht.

Uue laudtee rajamine läks maksma ligikaudu 60 000 eurot ja selle ehitas RMK tellimusel osaühing Kivikuvand.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles