Rail Balticu teekoridori alternatiivid on probleemsed

Copy
Rail Balticu foorumil olid ettekandjad optimistlikud, et rongid hakkavad 2026. aastal siiski sõitma.
Rail Balticu foorumil olid ettekandjad optimistlikud, et rongid hakkavad 2026. aastal siiski sõitma. Foto: Mailiis Ollino

Sel nädalal Pärnus ­Strandi spaa- ja konverentsihotellis peetud Rail Balticu (RB) foorumil räägiti ülevaatlikult, kuidas mõjutas plaane riigikohtu otsus, mis tühistas osa Pärnust lõunasse minevast raudteest.

Pärast seda, kui riigikohus tegi mai keskel otsuse tühistada Pärnu ja Ikla vaheline RB teekoridor 45 kilomeetri ulatuses, otsustas riik otsida alternatiive.

Rahandusministeeriumi riigi eriplaneeringute koostamise nõunik Heddy Klasen märkis, et riigikohtu otsust võib kritiseerida, kuid seda tuleb austada ja sellest ei saa mööda vaadata. “Luitemaa linnukaitseala puhul leidis kohus, et oli väär piir­duda Natura eelhindamisega ja jätta tegemata asjakohane hindamine, kuna ei nähtunud, et Rail Balticu mõju oleks välistatud või ebaoluline,” selgitas ta.

Märksõnad

Tagasi üles