Jäämurdja rike peatas Pärnu sadamas laevaliikluse

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu lahel on jäämurdja abi läinud juba nädalapäevade jagu.
Pärnu lahel on jäämurdja abi läinud juba nädalapäevade jagu. Foto: ANTS LIIGUS/PRNPM/EMF

Veeteede ameti mitmeotstarbelisel alusel EVA-316 tekkis ööl vastu reedet tehniline rike ja seetõttu ei pääse praegu kaubalaevad Pärnu sadamasse ega sealt välja.

Pärnu sadamakapten Riho Prints rääkis, et alates jäämurdja rikkest on neli Pärnusse tulema pidanud laeva otsa ringi keeranud ja teistesse sadamatesse suundunud.

Pärnu sadamas on sees kaks laeva, mis omal käel sadamast välja ei pääse.

Veeteede ameti talvise navigatsiooni talituse juhataja Martin Kaarjärv rääkis, et kuni praegu Pärnu sadamas kai ääres seisva EVA-316 tehniliste probleemide kõrvaldamiseni tuleb Pärnu laevateele laevu abistama firma PKL vedurlaev Castor.

Tellimus Castori saamiseks on sisse antud ja laev peaks Pärnu laevateele jõudma laupäeva pärastlõunal või ööl vastu pühapäeva.

EVA-316-l on Kaarjärve sõnul «tehnilised probleemid». Prints rääkis, et probleemid on seotud elektroonikaga ja tegemist on sarnase rikkega, mis on ka varasematel aastatel laeva kimbutanud.

Printsi sõnul ulatub kinnisjää Pärnu laevateel Kihnuni. Olukord ei ole siiski võrreldav eelmise hooajaga, kui kaubalaevu tuli abistada 100 miili pikkusel teekonnal sadama ja Irbe väina vahel.

Kaarjärv prognoosis, et jäämurdja abi läheb tänavu tarvis ka Sillamäe sadama piirkonnas, aga sinna läheb veel aega. «Jää kasvab ja tuuled võivad hakata Soome lahel tekkinud jääd lahe eri rannikute vahel edasi-tagasi liigutama,» rääkis Kaarjärv.

Sillamäe sadama piirkonda hakkab teenindama veeteede ameti poolt Norra firmalt renditud alus, mis ootab praegu Tallinnas käi ääres tööd.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles