Mis jäi möödunud turismiaastast kõlama? Kuidas seda iseloomustada?
Aasta 2022 oli selles mõttes väga eriskummaline, et algas see tervisekriisi jätkumisega, mil kõik oli sisuliselt kinni ja arvati, et enam hullemaks minna ei saa. Selgus, et saab küll.
Veebruaris algas Ukrainas sõda ja tundus, et ehk sellest kõigest nüüd piisab Eestile turismivaldkonnale. Aga siis tuli energiakriis.
Päris ametlikke kokkuvõtteid veel teha ei saa, kuid meil on olemas eelmise aasta 11 kuu kokkuvõtvad arvud. Kui välisturismis on miinus veel umbes 35 protsenti, siis tänu Eesti inimeste enda liikumisele on see miinus kokku umbes kümme protsenti. Arvestades seda, kui hull aasta algus oli ja kui hullust ajast me tuleme, võib möödunud aastat ikkagi pidada lõppkokkuvõttes vähemasti rahuldavaks.
Eelmisel aastal tegite päris ägedaid ja uudseid turunduskampaaniaid. Näiteks koostöö Hispaania moelooja Juan Duyosega?
2022. aasta on andnud meile võimaluse jõuda oma töös täiesti uuele tasemele. Duyos on maailma üks tuntumaid Hispaania moeloojaid, kes käis Eesti rahvariietest ja piirkondadest inspiratsiooni saamas. Selle kajastus ei ole tänini läbi ja sellele tulevad sel suvel veel jätkutegevused.