Ärimehe väitel üritas IRL neilt raha välja pressida

Teet Roosaar
, uudistetoimetaja-produtsent
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Port Artur Grupi nõukogu esimees Kaido Kruusoja seab Pärnu linnavolikogu Isamaa ja Res Publica Liidu fraktsiooni esimehe Mart Alliku (pildil) aususe kahtluse alla.
Port Artur Grupi nõukogu esimees Kaido Kruusoja seab Pärnu linnavolikogu Isamaa ja Res Publica Liidu fraktsiooni esimehe Mart Alliku (pildil) aususe kahtluse alla. Foto: Henn Soodla

Pärast seda, kui Port Artur Grupp Isamaa ja Res Publica Liitu (IRL) valimiste eel toetamast keeldus, esitas erakond Pärnu linnavolikogule eelnõu, milles soovitakse sillakoridori kokkulepe tühistada.


“IRL soovib tühistada linnale kahjuliku volikogu otsuse,” teatas erakonna Pärnu linnavolikogu fraktsioon eelmisel nädalal. Pressiteate väljastanud fraktsiooni esimees Mart Alliku ja aseesimees Raul Sarandi kirjutasid, et muutunud majandusolukorras pole linnal raha, et suuremahulist maadevahetusaktsiooni teha.



Andke raha või tasuta eetriaega


“Paar nädalat tagasi toimus ettepanekule allakirjutajate ja minu vahel kohtumine, kus lähenevatele kohalike omavalitsuste valimistele viidates anti selgelt mõista, et valimistel osalemiseks on vaja raha,” ütles Port Artur Grupi nõukogu esimees Kaido Kruusoja. “Et praeguses majandusolukorras on rahaga täpselt nii, nagu on, see ettepanek tegutsema ei innustanud.”



Port Artur Grupile kuulub tütarettevõtete kaudu Raadio Pärnu. “Alternatiivne ettepanek oli tasuta vabamikrofon Raadio Pärnus, et teha “Ärapanija”-laadset saadet. Et sellisest poolpoliitilisest, ühte serva kaldu saatest ei saa üks meediakanal kuidagi huvitatud olla, mindi lahku kokkuleppele jõudmata,” kirjeldas Kruusoja.



Kruusoja sõnul on nüüdseks selge, mida selline “kokkuleppele mittejõudmine” endaga kaasa võib tuua.



Sarandi jutu järgi on Kruusoja kahte asja meelevaldselt seostanud. “See on nüüd küll väärinfo,” vastas Sarandi küsimusele, kas ta on Kruusojalt valimistoetust küsinud.



Küsimusele, kas tema ja Alliku rääkisid Kruusojaga Raadio Pärnu valimiseelsest saatest, lausus Sarandi, et tal on nii Raadio Pärnu reklaamitoimetaja kui Kruusojaga olnud juttu ettepanekust saada raadios eetriaega. “Tegime ettepaneku, aga ei jõudnud hinnas kokkuleppele,” sõnas ta.



Alliku initsiatiivil muudeti silla asukohta


Ajal, kui Alliku oli Pärnu planeeringute abilinnapea, muutis Pärnu linn tulevase kesklinna silla asukohta. Kehtiva Pärnu üldplaneeringu järgi pidi sild ühendama Raba ja Vingi tänavat, Alliku initsiatiivil muudeti see Raba ja Aia tänava ühenduseks.



“Tegelikult üritas eelmine linnavalitsus korduvalt jõuga silda sellele kinnistule suruda. Asjad hakkasid liikuma alles käesoleva linnavalitsuse ajal,” meenutas Kruusoja 2007. aasta 2. juulil linnaga sõlmitud kokkuleppe sündi.



Kavandatava silla kesklinnapoolne ots läbiks Lai 10 kinnistut, mille hoonestusõiguse on linn 40 aastaks müünud Rumer Arendusele. Lai 10 on endine Pärnu REVi territoorium, Rumer Arenduse moodustas REVi juhtkond, kes hiljem ettevõtte Port Artur Grupi tütarfirmale müüs.



2007. aasta 2. juulil sõlmis Pärnu linnavalitsus Rumer Arendusega kokkuleppe, mille järgi jagatakse Lai 10 kinnistu kaheks. Linn saab sillakoridori maa ja maksab Rumer Arendusele 13 miljonit, muutes Rumer Arendusele jääva maa hoonestusõiguse omandiks ja algatades sinna arhitektuurivõistluse võidutöö järgi koostatava detailplaneeringu. Port Artur Grupi soov on ehitada Lai 10 kinnistule kõrghoone, mille Itaalia arhitektid sinna kavandasid.



Kas hind on õiglane?


Võib-olla talitas linn Rumer Arendusega kokkulepet sõlmides valesti ja oleks pidanud sillakoridori sundvõõrandama? Kruusoja väitel tuleks sel juhul võõrandada kogu 3,4 hektari suurune kinnistu, millest linnal on vaja ainult 4000 ruutmeetrit.



Võib-olla on 13 miljonit liiga palju ja linnavalitsus lasi endal naha üle kõrvade tõmmata? Kruusoja selgituse järgi arvestatakse sundvõõrandamise korral samalaadsete turul toimunud tehingutega.



2006. aastal ostis Rumer Arendus riigi enampakkumisel Port Artur 2 kõrval Aida 10 kinnistu, kus ärimaa maksis 20 000 krooni ruutmeeter. “See teeks üheks orientiirhinnaks 4000 ruutmeetri ärimaa eest 80 miljonit krooni,” lausus Kruusoja.



Teise näitena müüs Pärnu linn parkimismajale transpordimaad hinnaga 6500 krooni ruutmeeter. Selle järgi oleks Lai 10 kinnistu 4000 ruutmeetri hinnaks 26 miljonit, ärimaa on aga alati transpordimaast kallim.



Sarandi sõnul on linnal pärast Lai 10 detailplaneeringu vastuvõtmist vaja Rumer Arendusele maksta 13 miljonit. “Majandusolukord ja linna finantsvõimalused on käesolevaks ajaks oluliselt muutunud. IRLi Pärnu linnavolikogu fraktsioon teeb volikogule ettepaneku senine kokkulepe tühistada ja alustada Rumer Arendusega läbirääkimisi uue kokkuleppe sõlmimiseks,” lausus Sarandi.



Kruusoja ütles, et linna majanduslik olukord pole talle uudis ja Rumer Arendus on valmis maksete ajatamiseks sõlmima täiendavaid leppeid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles