Möödunud kevadel Suzuki Hayabusaga ränka avariisse sattunud Pärnu motopolitseinik Timo Toova on sadulas tagasi, istumise all äsja tehasest välja veerenud Yamaha Fazer.
Tänavatel patrullib taas kaks uut politseitsiklit
“Väga mõnus ratas,” on paar päeva oma 600kuubikulise tsikliga sõitnud Toova rahul. Hea kiirendus- ning manööverdamisvõimega masina omadused pääsevad iseäranis hästi mõjule sõidukitest ülekoormatud linnatänavatel, aga raudratsu ei jää jänni maanteedelgi liiklushuligaanide püüdmisel. “Kui mõistusega sõidad ja oskad sõita, on küll sellest rattast,” kinnitas Toova.
Sellest hooajast on samuti uus ratas kasutada üle kümne aasta mootorratta seljas politseitööd teinud Jüri Pildil. Tema taltsutada on 2008. aastal valmistatud 1250kuubikuline Suzuki Bandit.
Nagu Lääne politseiprefektuuri vanemkomissar Sander Peremees selgitas, kasutatakse motopatrulli põhiliselt liiklusjärelevalveks. “Kiirusemõõtmine ja kõik muud sellised asjad, mis on sellega seotud,” täpsustas ta. Nii ongi Pildi Bandit varustatud kiirusemõõtmisradariga.
Arvamuse, et politsei vajab mootorrattaid eelkõige kaherattaliste püüdmiseks, lükkas Pilt ümber. “Mootorratturid on jumala viisakad liiklejad, võib-olla 0,01 protsenti on neid, kes tekitavad jamasid, aga ülejäänud on kõik väga viisakad,” väitis Pilt. Tema kinnitusel kipuvad just autojuhid olema need, kellele motopolitseinikel sireeni huilates järele söösta tuleb. Ja kui vaja, siis väga nobedalt. Nii Fazer kui Bandit on võimelised liikuma üle 200 kilomeetri tunnis.