/nginx/o/2009/05/30/186047t1hb226.jpg)
Leedus juunis ja juulis korraldatud suvekampaania „Puhkus linnas“, mille keskpunktiks sai temaatiline leedukeelne veebileht www.visitestonia.com, meelitas Eesti vastu huvi tundma enam kui 24 000 kasutajat.
Kampaania keskendus linnapuhkuse võimalustele ja soovitustele Tallinnas, Tartus ja Pärnus. Menukaks osutus Eesti-teemaline veebimäng, kus loositi välja kuus reisi Eestisse ning Eesti toodetega piknikukorve.
Huvi oli suur ning kodulehe küsimustele vastas valdavalt kuni 35aastaste vanusegrupp. „Võitjate emotsioonid on positiivsed ning Eestit külastatakse esimesel võimalusel. Meil on hea meel, et kampaania osutus nii edukaks noorte leedukate seas,“ kommenteeris EASi turismiarenduskeskuse direktor Tarmo Mutso.
Mutso sõnul valiti kampaania hüüdlauseks „Eestis on aega küll!“, mis ühelt poolt viitab lätlaste ja leedukate seas levinud stereotüübile, et eestlased on aeglased, kuid teisalt jällegi võimalustele siin elu nautida ja mitte tormata. „Kolm Balti riiki on küll lähedased ja paljus ka sarnased, kuid igaüks neist suudab pakkuda erinevaid turismitooteid,” ütles Mutso.
EASi uuring näitas, et Leedu turistid on Eestist väga huvitatud: siin on käinud 41% Leedu 15-74aastasest elanikkonnast. Leedu turistide arv Eestis on viimasel kolmel aastal märkimisväärselt kasvanud, 2008. aastal kasvas see 19% võrra. See on valdavalt seotud Tallinna populaarsuse kasvuga. Samuti on Leedu turistide menukaks puhkusepaigaks Saare maakond.
Eesti tugevateks külgedeks peetakse vaatamisväärsusi ja huvitavate tegevuste olemasolu ning turvalisust. Eestit oma puhkuse sihtkohaks valima motiveeris leedulasi eelkõige Tallinna vanalinn, aga ka soov tutvuda kultuuri, ajaloo ning kauni loodusega.
Leedukeelne koduleht www.visitestonia.com jääb Eestit külastada plaanivatele turistidele abiks sügiseni.