Haridus- ja teadusministeeriumi konkurss “Väärtusarenduse valikud ja võimalused. Kooli eneseanalüüs” tõi Pärnu Kuninga tänava põhikoolile diplomi silmapaistva väärtuskasvatuse programmi eest, mida võtavad eeskujuks paljud koolid üle Eesti.
Kuninga kooli väärtuskasvatus seati teistele eeskujuks
“Kuninga kooli õpilasi suunatakse oma isiklikke väärtusi teadvustama, mõtestama ja nende üle arutlema, sellega tegeleb personalgi,” ütles konkursitöö “Väärtuskasvatuse alusprintsiibid Pärnu Kuninga tänava põhikoolis” üks autoreid, õppealajuhataja Liina Õmblus.
Õmbluse väitel ei tehta koolis ühtegi juhuslikku üritust, kõik planeeritakse kooli põhiväärtustest lähtuvalt, olgu need koolikonverentsid, kodaniku- või iseseisvuspäeva tähistamine, ühisüritused peredega, heategevuslikud üritused vm.
Väärtuskasvatusalase koostöö aluseks lastevanematega on töö teise autori, direktor Urve Krause seletuse kohaselt koolitussüsteem, mis algab juba aasta enne laste kooli tulekut. Kool kasutab palju rahulolu-uuringuid ja tagasiside küsitlusi vanemate hulgas. Leitakse ühisosa ja lepitakse kokku eesmärkides.
Kuninga koolis on avatud uste poliitika. Juhtkond on kättesaadav ja avatud aruteludeks kõigile ning koostöö on üks olulisi märksõnu kooli tegevuses.
Kooli juhtkonna loodud rituaalid toetavad väärtuste süsteemi, mille organisatsioon on enda jaoks loonud lähtuvalt sellest, mis on tema missioon ja tegutsemise eesmärgid.
Kuninga kool on oma väärtuskasvatuse kogemusi jaganud kolleegidega paljudest koolidest, viimati Pärnu linna üldhariduskoolide õppealajuhatajate koosolekul.
1990. aastast tegutseb Kuninga kool integreeritud koolina, kus õppetöö toimub nii põhihariduse lihtsustatud kui riikliku põhihariduse õppekava alusel. Tänavu on avatud ka klass immigrantõpilastele. Kokku õpib sel õppeaastal Kuninga tänava põhikoolis 460 õpilast.