Mait Talvoja: Lund hakkame vedama viimases hädas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pärnu linnavalitsuse majandusosakonna juhataja Mait Talvoja.
Pärnu linnavalitsuse majandusosakonna juhataja Mait Talvoja. Foto: URMAS LUIK/PRNPM/EMF

Viimased paar päeva pole lund sadanud ja sahamehed lükkavad juhust kasutades sõiduradu laiemaks, kergitades samal ajal lumevalle aina kõrgemaks. Lõpmatuseni see kesta ei saa, seda enam, et liikluseeskirjas lubatud tänavaäärse lumevalli kõrgus ei tohi ületada 70 sentimeetrit. Sellest seadusesättest astutakse lumerohkuse tõttu üle mujalgi kui Pärnus.


Pärnu linnavalitsuse majandusosakond võtab kasutusele viimase võimaluse enne ülikulukat linnast lume äravedu: hakatakse piirama liiklust ja kehtestama uusi parkimiskeelde.



Kas kellelgi on aimu, kui palju kantmeetreid lund Pärnu tänavatel vaaludesse on lükatud ja mis see maksma võiks minna, kui lumi tänavatelt minema vedada?


Ei, keegi pole isegi nalja pärast arvutama hakanud, kui palju kantmeetreid või autokoormaid linnas lund hunnikutes on. Pealegi maksame lumevedamise eest tänavapinna ruutmeetrite järgi, mitte kantmeetrite eest. See on loogilisem, sest kes suudaks lume kantmeetreid kokku arvata, tänavaruutmeetrid on aga konkreetne suurus, mida saab arvestuse aluseks võtta.



Lund viime järjepidevalt ära ainult Rüütli kui jalakäijate tänavalt, sest kui me seal lund kuhjaksime, ei saaks Rüütlis sõita enam ükski kaubaauto. Liiati kui Rüütli tänava kivisillutisele jäetud lumi sulama hakkab ja öösel taas külmetab. Võite ette kujutada, kui libe seal jalakäijatel siis on.



See ei tähenda, et me mingi jonni pärast lund ei vea. Meil on tänavate talihoolduseks ligikaudu kaheksa miljonit krooni ja lumevedu on kallis töö. Püüame raha kokku hoida.



Kui lumi sõna otseses mõttes kasvab üle pea, ei jää muidugi muud üle kui lund vedama hakata. Masinate poolest võiksime linna lumest tühjaks vedada, aga veel kord: kes selle kinni maksab?



Olete teinud rea ümberkorraldusi liikluses ja kehtestanud uusi parkimiskeelualasid.


Esmaspäevast muudame Karusselli tänaval autoliikluse Aia tänavalt Tammsaare puiesteeni ühesuunaliseks, samuti Aisa tänaval, ainult vastupidi, Tammsaarest Aia tänavani. Kaalumisel on Suur-Posti ja Väike-Posti tänava ühesuunaliseks muutmine.



Nikolai ja Pühavaimu tänaval lubavad keelumärgid parkida nüüd ainult ühes servas, teise on kuhjatud lumi. Parkimiskeelud tulevad Maxima juures Laine tänaval, kuna seal on väga intensiivne liiklus ja kuhjatud lume tõttu raskendavad seal seisvad autod liiklust veel.



Mere tänavast Papiniidu tänavani keelame parkimise Metsa tänaval. Keelud kehtivad, kuni lumevaalud liiklust segavad. Ajutisi parkimiskeelde võib lisanduda mujalgi linnas.



Kuhu need autod seal suurte majade juures siis pargitakse?


Teeme lumest tervenisti puhtaks Mai elurajoonis selle platsi, kus vanasti oli tasuline parkla ja hiljem automüügiplats.



See on tõsi, et lagedaid tasandatud kohti, kus parkida, linnas kuigi palju ei leia. Samal ajal ei saa ma aru inimestest, kes jätavad autod tänavale talvekorterisse, kus need on talihooldusel ristiks ees.



Kas parkimiskeelust üleastujaid trahvitakse?


Kuna munitsipaalpolitsei likvideerimise järel on korrakontrolli funktsioon üle kandunud linnavalitsuse majandusosakonnale, luban juhatajana, et kuni esmaspäevani me uutel, ajutistel parkimiskeelualadel trahve ei kirjuta, kuid esmaspäevast küll.



Selleks ajaks peaks teave parkimiskeeldude kohta jõudma nendenigi, kes on ära sõitnud ja auto paariks päevaks tänavale jätnud.

Märksõnad

Tagasi üles