Skip to footer
Saada vihje

Pärnakad valitsevad Eesti taastatud rehvide turgu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Pärnu lähistel tegutsev Eesti suurim rehvide taastaja Master avab kolmapäeval Laki tänaval oma uue müügiesinduse, mille abil loodab suurendada kolmandiku võrra oma toodangu läbimüüki Pärnus.

Seni taastas Master kumme Paikusel ja nende põhiline müügiesindus asus Reldori tööstuslinnakus. “Uus keskus võimaldab laiendada nii meie müügi- kui teeninduspinda, mis peaks kindlasti kliente juurde tooma,” lausus Masteri juhatuse liige Magnus Kurvet. Praegu on Master 65 000 rehviga aastas Eesti vaieldamatult suurim rehvide taastaja, mis ka müüb neid samanimelise kaubamärgi all. Eesti suuruselt teine selline ettevõte on AS Vallai, mis toodab rehve kaubamärgi Vallai Formula all. Masteri avatavas keskuses müüakse peale omatoodangu teiste tootjate uusi rehve, kokku peaks valik küündima 150 nimetuseni. “Enamiku sellest moodustavad ikkagi taastatud rehvid, sest inimeste usk nendesse on hakanud tõusma, müüki soodustavad ka madal hind ja korralik kvaliteet,” sõnas Kurvet. Sõltuvalt kaubamärgist ja rehvisordist on taastatud rehvide hind uutega võrreldes kuni kolm korda madalam. Nende eluiga loetakse aga samaväärseks uutega, sest värske katte on saanud kogu rehv, ja kui tal ei ole sisemisi vigastusi, on ta nagu uus. Toorainena kasutab Master Soome Nokia kummisegusid. Samad on ka rehvide mustrid. Põhjanaabrid kontrollivad pidevalt siinsete rehvide kvaliteeti, mis peaks veelgi kinnitama nende töökindlust. Taastamine tähendab seda, et mitukümmend tuhat kilomeetrit läbi sõitnud ning õhukeseks kulunud rehv freesitakse ja kaetakse sõltuvalt rehvi otstarbest spetsiaalse kummiseguga. Suverehvidel kasutatav segu on omadustelt jäigem ja talvine elastsem, sest see peab külmakraadidele paremini vastu. Seejärel lõigatakse rehvisse sobiv muster ja naastrehvi korral pannakse spetsiaalsed naelad. Märgistamisel tuleb alati kirja panna, et tegemist on taastatud rehviga, sest muidu on võhikul väga raske neid uutest rehvidest eristada. Toorainena kasutatakse valdavalt Euroopast toodud kasutatud rehve, sest sealsed teed on paremas seisukorras ja nii säilivad rehvidki paremini. Kodumaiseid kasutatud rehve kasutab toorainena vaid Vallai. “Eestis kasutatud rehvi puhul on oht, et see on tugevalt vigastada saanud ja vead võivad pärast taastamist päris kiiresti välja lüüa,” lausus Kurvet. Masteri 65 000 rehvi suurusest aastatoodangust jääb Eestisse vaid pool, ülejäänud eksporditakse peamiselt Soome ja Lätti, kus need on samuti hea vastuvõtu osaliseks saanud.

Hindrek Riikoja, Postimees
Kommentaarid
Vaba aeg
Tagasi üles