Lätlased taaskäivitavad ümbersõidu ehituse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Lihula maantee üks sõidusuundi suleti liikluseks mullu detsembris, vahepeal on seal suudetud vaid vana asfalt freesida.
Lihula maantee üks sõidusuundi suleti liikluseks mullu detsembris, vahepeal on seal suudetud vaid vana asfalt freesida. Foto: Ants Liigus

Kevad läbi kestnud vaikelu Pärnu ümbersõidu ehitusel saab ilmselt ümber, kuna töid tegema valitud Eesti ja Läti firma jõusid kokkuleppele, et Koger&Partnerite asemel hakkab juhtpartneriks Läti teedeehitusfirma.

Mullu 23. septembril allkirjastas maanteeamet Pärnu ümbersõidu ehituseks lepingu aktsiaseltsiga Koger&Partnerid ja Läti tee-ehitusfirmaga SIA Binders. Paraku valitses pärast talvel kestnud aktiivset ehitustegevust kevadel objektil vaikus, vaid Ehitajate tee kergliiklustunnelite ehitusel käis töö.

Üleeile jõudis maanteeametisse kiri, milles töövõtjad teavitasid tellijat konsortsiumisisesest lepingumuudatusest, millega vahetus ümbersõidu ehituse juhtpartner, teatas maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu.

Koger&Partnerite asemel haarab ehitustöödel nüüd juhirolli lätlaste firma SIA Binders.

“Tegemist on konsortsiumisisese lepingumuudatusega, mis oma sisult on konfidentsiaalne,” täpsustas Kasesalu ja lisas, et muudatuse üks ajendeid oli maanteeameti rahulolematus tööde kulgemisega.

“Loodetavasti ei pea pärnakad enam kaua seda rusuvat vaikust ega ülessongitud tänavaid taluma, sest hiljemalt paari nädala pärast täituvad nii Ehitajate tee kui läänepoolne ühendus teemasinate töömüraga,” rääkis Kasesalu.

Ehkki ehitustööd on graafikust suuremal või vähemal määral maha jäänud, kehtivad praegu veel lepingutejärgsed ajagraafikud. See tähendab, et läänepoolne ühendustee peab valmima käesoleva aasta oktoobriks. Ehitajate tee lõplik valmimistähtaeg on tuleva aasta sügis, selle aasta lõpuks peab valmis ehitatud saama üks sõidusuundadest.

Via Baltica Pärnu ümbersõidu maksumusest 80 protsenti tasub Euroopa Liit ja 20 Eesti riik. Ehitajate tee ja läänepoolse ümbersõidutee ehitamine maksab 333 miljonit krooni.
 

Tagasi üles