Kommentaar: Lepingud olgu kirjalikud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Peeter Prisk.
Peeter Prisk. Foto: PP

Kirjeldatud olukorrast tekkinud erimeelsused ei ole kinnisvaraturul osalejatele võõrad. Süvenemata üksikasjadesse, mille suhtes ei saanud päris selgust, tundub, et konflikti alge on poolte kokkupuute alguses, kui vaid suusõnaliselt räägiti, mida keegi teeb.

Pärnu kinnisvarabürood on kokku leppinud, et kõik teenuse tellimisega seotud küsimused lepitakse kokku kirjalikus vormis. Sellist vorminõuet kirjeldab ka Eesti kinnisvaramaaklerite koja heade tavade koodeks.

Kirjalik leping ei pea olema sõlmitud ainult ainuesindusõiguse andmisel, vaid igasuguste teenuste osutamise korral. Juhtumi kirjeldusest selgub, et võimaliku objekti broneeringul rikuti eeldatavasti seadusest tulenevat lepingu vorminõuet.

Siit soovitus: maaklerteenuste kasutamisel alati leppida kirjalikult kokku, mida on maakleril õigus teha ja mille eest tasu küsida.

Peale selle tõendab kirjeldatud situatsioon veel kord, et teenust tasuks tellida eelkõige pikaajalise kogemusega usaldusväärsetest kinnisvarabüroodest ja kutsetunnistusega maakleritelt, kelle teadmised on eksamitega kontrollitud.

Märksõnad

Tagasi üles