Autoga viis tundi Venemaa piiripunkti järjekorras oodanud mees pandi valiku ette: maksa 9000 eurot või keera ots ümber (20)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Luhamaa piiripunktist saadeti tagasi Venemaale mitu isikut.
Luhamaa piiripunktist saadeti tagasi Venemaale mitu isikut. Foto: Sille Annuk

Täna Šumikino piiripunkti kaudu autoga Venemaale sõita plaaninud Uue-Varbla mõisa omanik Rene Kask löödi pahviks, kui naaberriigi ametnikud andsid talle teada, et edasisõiduks tuleb tal tasuda ligemale 9000 eurot tagatisraha või keerata ots Luhamaa poole tagasi.

Ettevõtja Rene Kask on üks neid, kes üleöö jõustunud muudatuse liisingufirma autoga Venemaale sõitmise korras Šumikino piiripunktis omal nahal täna läbi elas.

Pärnumaalase kirjelduse järgi ütles Luhamaa piiripunktis piirivalvur, et võite ju minna ja vaadata, mis saab.

„Vene poolel selgus, et liisinguautoga ei saa riiki sisse. Võeti dokumendid ära ja pandi ootealale. Seal olin kolm tundi, enne seda üldises piiriületuse järjekorras kaks tundi. Siis tõi Vene piirivalvur mulle akti, et kas maksate tollimaksu 708 000 rubla, mis teeb ligemale 9000 eurot, või lähete tagasi,” seletas Kask. „Ma ei kirjutanud alla, sest sellist raha kaasas ei ole. Ja pangaülekande tegemiseks oleksin pidanud tellima takso, sõitma 45 kilomeetri kaugusele Pihkvasse panka, aga kas Eesti pangakaart seal kehtib ja millal raha sellele arvele laekub – kes seda teab ennustada.“

Varblas elav ettevõtja Rene Kask on üks neid, kes üleöö jõustunud muudatust liisingufirma autoga Venemaale sõitmise korras Šumikino piiripunktis omal nahal tunda sai.
Varblas elav ettevõtja Rene Kask on üks neid, kes üleöö jõustunud muudatust liisingufirma autoga Venemaale sõitmise korras Šumikino piiripunktis omal nahal tunda sai. Foto: Urmas Luik

Kask saadeti Venemaalt tagasi Eestisse ja et kavandatud reis päris untsu ei läheks, jäi ta Võrru ootama autot, mis ei kuulu pangale, vaid on isiklik. Varbla ja Võru vahe on ligemale 300 kilomeetrit.

Kase jutu järgi lubati liisinguautoga sisenejale tagatisraha riigist väljumisel tagasi maksta, ülekandega. Piiripunktist antud dokumentidest vaatas Kask järele, et auto mootori töömahu kuupsentimeeter maksab 34 eurot.

„Enne mind oli seal järjekorras juba kümneid liisinguautodega tulijaid, üks Läti proua proovis häält tõsta, aga piirivalvuritel on seadus ees ja nemad peavad seda täitma,“ möönis Kask, kelle jutu järgi kehtib tagatisraha nõue Euroopa Liidu kodanikele ja selle mõttekusest arusaamiseks läheb aega.

Eilsest, 4. septembrist on raskendatud sisenemine Venemaale liisitud sõiduautodega, sest Venemaa Föderatsioonis hakkas kehtima seadusemuudatus, mis tuli Eesti maksu- ja tolliametilegi üllatusena, nagu selgub ameti täna, 5. septembril väljastatud pressiteatest. Piiri saavad ületada ainult need liisingumasinad, mille omanikud nõustuvad tagatisraha maksmisega.

Maksu- ja tolliameti piirikontrolli valdkonna juht Ants Kutti ütles täna hommikul, et kuna neid muudatustest ette ei teavitatud, uuritakse, milles muudatus seisneb ja kuidas edaspidi võiks liisitud autodega hakata piiri ületama.

Tagasi üles