Kihnu päästehoone ehk riigimaja müürid on kuu ajaga silmanähtavalt kerkinud saare mereväravas külmhoone naabruses. Riigi Kinnisvara ASi tellimusel projekteeris ja ehitab poolteist miljonit eurot maksvat hoonet Pärnu REV Ehitus OÜ kui hanke võitja.
Kõrge vesi takistab Kihnu päästehoone materjali vedu
Paraku näitab loodus Kihnu väinas ülemjõudu, sest mandri ja saare vahel ühendust pidav reisiparvlaev Kihnu Virve ei saa kõrge veetasemega võtta tekile üle viie tonni kaaluvaid sõidukeid.
Kihnu Virve kogenud kapten Vladimir Zenjov rääkis, et lõuna- ja läänetuuled on puhunud Põhjamerest läbi väinade nii palju vett, et selle tase ületas Kroonlinna nulli poole meetri võrra. Kihnu sadamas on aparelli alla lasta keeruline ja seetõttu ongi veoste tonnaaž piiratud.
“Kõrge veetase oli 2015. aasta sügisel, kui Kihnu Virve liinile tuli, aga nüüd on see olnud üsna pikalt,” märkis Zenjov.
REVi ehitajate jutu järgi saavad nad praegu materjale üle vedada piiratud koguses, kuid varsti on töö sealmaal, et tarvis on mandrilt betooniautoga saarele saada ja graafikus püsimine muutub küsitavaks.
Päästehoonet on Kihnu inimesed pikisilmi aastaid oodanud ja vallavanem Ingvar Saare nimetas seda kui mitte sajandi, siis selle kümnendi suurehituseks.