Kurikuulsa Niidu ja Oja tänava ristmiku tervelt ületamine on puhas loterii (3)

Annika Kuusik
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Facebooki liiklus- ja patrulliinfo gruppi postitatud foto õnnetusest Niidu ja Oja tänava ristmikul.
Facebooki liiklus- ja patrulliinfo gruppi postitatud foto õnnetusest Niidu ja Oja tänava ristmikul. Foto: Erakogu

Täna hommikul juhtus liiklusõnnetus Pärnus Niidu ja Oja tänava ristmikul, kus põrkasid kokku liinibuss ja veoauto.

Tegemist on stoppmärgi ristmikuga. Esialgsetel andmetel ei veendunud Volvo veoki juht, kes tuli Niidu tänavalt, ristmikule sõites oma manöövri ohutuses ja sõitis otsa linnabussile. Õnnetusse sattus ühissõiduk number 13, mis suundus Tammiste aiandisse.

Politsei pressiesindaja sõnutsi selgitati avariikohal, et ükski inimene ei saanud viga ja juhid pöörduvad kahjude korvamiseks kindlustusseltsi poole.

Sel ristmikul juhtus samalaadne õnnetus kõigest poolteist kuud tagasi. Samamoodi sõitis Niidu tänavalt tulnud veok ette peateel liikunud liinibussile. AS Sebe Pärnu osakonna juhataja Rein Laanemets märkis juba tookord, et selle ristmiku ületamine on päevas iga tunni, pooltunni tagant sõitvale bussile loterii: kas saad pihta või ei.

Laanemetsa hinnangul peaks linnavalitsus selle ristmikuga midagi kiiremas korras ette võtma. “Praegu justkui ootame seda hetke, kui keegi seal tõsiselt viga või surma saab,” nentis ta.

Praegu justkui ootame seda hetke, kui keegi seal tõsiselt viga või surma saab.
Rein Laanemets

Põhiline, mis ristmikul rolli mängib, on Laanemetsa meelest piiratud nähtavus. Samuti vajaks nähtavamaks tegemist stoppmärk, mis tema hinnangul jääb paljudel juhtidel märkamata. “Kui sõita Rääma tänava poolt Ehitajate tee poole üle Oja tänava, siis visuaalselt tundub Oja tänav väiksem ja see võibki tekitada segadust,” ütles ta.

Jaanuaris lubas linnavalitsuse liiklusspetsialist Toomas Tammela, et ristmiku märgistus muudetakse nähtavamaks. Siiani ei ole muutusi toimunud. Nüüd tõdes ta jällegi, et sel ristmikul on tõepoolest nähtavus piiratud ja suurem stoppmärk paigaldatakse niipea kui võimalik. Samuti on plaanis parandada teekatte märgistust, seda kohe, kui ilmaolud lubavad. “Nõupidamisel linnavalitsuse, AS Sebe ja Pärnumaa ühistranspordikeskuse esindajatega on arutanud tulevikus künniste või täristite paigaldamist,” lisas Tammela. 

Selleks, et ristmikul nähtavust parandada, pandi sinna paar aastat tagasi liikluspeegel ja eelhoiatusmärgid. “Tahaksin autojuhtidele südamele panna, et nad sel ristmikul hoo maha võtaksid,” lausus Tammela.

Sebel on praegu Pärnu linnas liinilt maas kaks bussi. Jaanuaris samal ristmikul õnnetusse sattunud ühissõiduk ei ole veel töökojast naasnud, ei ole seda selgi kuul oodata. Laanemets tunnistas, et seis on raske, kuid saadakse hakkama ja praegu ei ähvarda veel oht, et liinid teenindamata jääksid.

Eelmise ühissõiduki remondikulud läksid maksma 30 000 eurot. Vaadates täna õnnetusse sattunud bussi, mille esiots on korraliku löögi saanud, võib oletada, et ega selle bussi remontki sugugi vähem maksma lähe. Tegemist on olnud liikluskindlustusjuhtumitega ja Sebele otsest rahalist kahju pole olnud, kuid lisamuret ja pinget on omajagu. “Meie põhiprobleem on busside puudus. Kui üks buss jääb väga pikaks ajaks ära, siis on elu tükk maad pingelisem,” ütles Laanemets.

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles