Õpilased kutsuvad “Jäärmargile”

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Laupäeval, 10. detsembril on Pärnu Kaubamajakas järjekordne jõulueelne laat “Jäärmark”, mida korraldavad taas Ülejõe gümnaasiumi majandusklassi abituriendid.

“Jäärmargi” projektimeeskonda kuuluva Kristina Baueri teatel on end laadale kirja pannud 25 õpilasmeeskonda ja lettidelt leiab on nii taaskasutust kui innovaatilisi tooteid. Külastajaid oodatakse laadale kella kümnest kuni neljani.

Osalemiseks tuli luua kas minifirma, õpilasfirma või töötuba. Firmad on kokku tulnud nii Pärnust kui Tartust ja Harjumaalt. “Sellel aastal on osavõtt pisut väiksem kui mullu, aga kohal on juba tuntud koolide juhendajad oma uute õpilasfirmadega,” ütles ta.

Baueri selgituse kohaselt saavad õpilasfirmad võistelda omavahel mitmes kategoorias. “Kõige olulisem on loomulikult publiku lemmikuks valitud firma, mis saab AS Tallink Grupilt väga hea auhinna,” lisas Bauer ja ärgitas publikut “Jäärmargil” aktiivselt õpilasfirmasid hindama.

AS Tallink Grupp pani välja “Jäärmargi” põhiauhinnad ja McDonald’s võttis enda kanda toitlustuse. Ülejõe kool aitab laata varustada laudade ja heliseadmisega. Esinejateks on kutsutud Ülejõe gümnaasiumi noored muusikud ja Sindi noortekeskuse võimlejad.

Laada korraldamise põhieesmärk on aidata noortel kogemusi saada. “Oleme ise samamoodi eelnevatel aastatel käinud nii osalemas kui lihtsalt uudistamas “Jäärmargil” toimunut ja saanud sealt julgust, loodame, et nüüdki saavad õpilasfirmad uusi teadmisi, meie aga organiseerimiskogemuse,” rääkis Bauer.

Pärnu Ülejõe gümnaasiumi majandusõpetaja, projektimeeskonna juhendaja Kristi Suppi jutu järgi on kõik need aastad, mil “Jäärmark” on toimunud, tõstatatud küsimus, miks Pärnu teeb enne jõule mitu laata õpilastele ja kas neid ei võiks ühitada. Tema väitel on need kaks täiesti eri eesmärgiga üritust.

Suppi selgituse järgi on Port Arturi laat traditsioonilist õpilas- ja minifirmade formaati järgiv üritus majandusõpilastele, kes registreerivad Junior Achievementi majandusõppe raames firmad ja müüvad oma tooteid, kusjuures laada korraldavad täiskasvanud. “Jäärmark” on aga õpilaste projekt.

“Mis on parim ettevõtlikkust õpetav meetod, kui seda on praktika? Ürituse organiseerimise kaudu – alates kokkulepetest ruumide ja müügilaudade osas, osalejate, toetajate ning esinejate leidmisest kuni pisiasjadeni – saavad projektimeeskonnas osalevad õpilased hindamatu kogemuse,” kirjeldas Suppi.

Majandusõpetaja lisas, et “Jäärmargil” ei osale üksnes registreeritud õpilasfirmad, väikesedki saavad kaasa lüüa näiteks selleks ürituseks loodud töötubade kaudu.

Pärnu Ülejõe gümnaasiumi majandusõpilased korraldavad Kaubamajakas “Jäärmarki” neljandat aastat.

Märksõnad

Tagasi üles