Veri nentis, et õpilastegi reaktsioonid olukorrale erinevad. Osal on kahju, et mõneks ajaks pole koolipinki asja. “Selline kodus õppimine on üksluisem, sest noor tahab ikka vaheldusrikkamat elu,” märkis koolijuht. “Kindlasti on ka neid, kes plaksutavad ja mõtlevad, et see on vaheaeg.”
Järgmise kahe nädala jooksul on Mai kooli juhid pidevalt ükesteisega kontaktis telefonitsi. Koolimaja läheb valve alla ja sinna ei pääse võimlat ega saali kasutavad treeningrühmadki. Mai kooli majandusjuhataja ootab direktori sõnutsi terviseameti korraldusi, kas ja millises mahus tuleb hoonet desinfitseerida.
Tori põhikooli direktor Pille Usin kinnitas samuti, et eriolukorraks oli koolipere valmis. “Oleme läbi mõelnud tegevuse ja läbinud veebiseminari – koduõppe korraldamine tehnoloogia abil,” rääkis ta. Igal hommikul hiljemalt kell üheksa saab õpilane e-kooli vahendusel õpetajatelt tunniplaani alusel selle päeva ülesanded, mis tal tuleb õppida-lahendada. Direktor kinnitas, et kindlasti saab vajadusel abi aineõpetajalt, kuid avaldas lootust, et vanemadki toetavad oma last õppetöös.
Õppekeskkond sõltub Usina hinnangul õpilase vanusest ja ülesannete spetsiifikast. Kui peres puudub võimalus kodus arvutit kasutada, tuleks sel teemal pöörduda direktori poole, sest kool saab 24 sülearvutit välja laenutada.
Tundide ärajäämine suurendab töökoormust
Pärnu Mai kooli eesti keele ja kirjanduse õpetaja Inga Kukk hindas, et eriolukord toob rohkem tööd kui tavaliselt. Tema pole eriti veebikeskkondi kasutanud, mistõttu on pidanud jooksma IT-meeste juurde, kuna süsteemid ei tööta nii, nagu nad peaks. “Kõik läheb praegu suhteliselt kobamisi,” kostis ta.
Emakeele ja kirjanduse õpetajana paneb Kukk õpilasi rohkem lugema ja kokkuvõtteid, kirjandeid kirjutama, kuid pigem annab ta ülesandeid vähem kui tavaliselt. “Arvutis on jube raske kontrollida, sest see hakkab silmadele jubedalt. Ma ei jõua neid ka printida,” põhjendas Kukk.
Olukord on küll keeruline, kuid õpetaja näeb, et muud varianti kui koduõpe pole. Ta ütles, et vanemad on niivõrd kavalaks läinud, varjates seda, et on käidud reisil, ja saadavad lapsed ikkagi kooli. “See on meile kõigile õppimise aeg,” vaatas õpetaja olukorrale vastu lootusrikkalt. “Eks ma nädalavahetusel hakka ette valmistama.”
Kukk tõdes, et eileõhtused otsused on mõjutanud juba tänast koolipäeva, kuna igas klassis on puudujaid märgatavalt rohkem kui muidu.