Ehitusmaterjali müüjaid kontrollinud amet tuvastas rohkesti rikkumisi

Merle Rallmann
, veebitoimetaja
Copy
Eksitav reklaamikampaania.
Eksitav reklaamikampaania. Foto: Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet

Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet (TTJA) kontrollis tänavu kevadtalvel suuremaid ehitusmaterjali jaemüüjaid. Eesmärk oli saada ülevaade kauplejate tegevusest soodusmüügikampaaniate reklaamimisel ja korraldamisel.

TTJA jälgis poolteise kuu jooksul ehk 18. veebruarist 3. aprillini, kuidas kauplejad annavad tarbijatele lepingueelset teavet (sealhulgas hinnateavet), avalikustavad sooduskampaaniate reklaammaterjali, teavitavad inimesi soodustingimustel müügist ja milliseid kauplemisvõtteid nad seejuures kasutavad. 

Pärnus kontrollis TTJA kaht kauplust. “Mõlemas kontrollisime 25 toodet,” rääkis TTJA kommunikatsiooniekspert Anne-Mai Helemäe. “Ühes tuvastasime kaheksa ja teises viis rikkumist. Detailsemat infot kahjuks ei saa anda.”

Eksitav reklaamikampaania.
Eksitav reklaamikampaania. Foto: Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet

Kokku külastas TTJA kuut ettevõtet: K-rauta, Bauhof, Bauhaus, Ehituse ABC, Espak, Decora. Kontrollides kokku 13 kauplust Tallinnas, Tartus, Pärnus ja Jõhvis ning jälgides viit e-poodi.

Töö käigus kontrolliti 504 toodet, mis valiti juhuvalimi alusel kaheksast valdkonnast: tööriistad, valgus ja elekter, kodu- ja sisustuskaup, seina- ja põrandakatted, vannituba ja küte, aiakaup, viimistlusvahendid, üldehitusmaterjal. Tuvastati 70 rikkumist ja 17 ebaausa kauplemisvõtte kasutamist.

Sooduskampaaniate korraldamisel tuleb veenduda, et:

  • soodushinnad kehtiksid ainult toodetele, mida on (e-)poes varem tavahinnaga müüdud;
  • tarbijale oleks avaldatud sooduskampaania lõpukuupäev;
  • sooduskampaania ei lõpeks enne tähtaega;
  • kaupa ei müüdaks soodushinnaga pärast kampaania lõppu;
  • soodushind ei muutuks pärast kampaania lõppu tavahinnaks;
  • kaupluses avaldatud soodushinnad oleksid samad mis (kliendilehes) reklaamitud;
  • tootel märgitud hind oleks sama mis toote lõpphind kassas;
  • soodushinna juures märgitud tavahind oleks varem kehtinud tavahind.
Andmed: tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet

Ainsana ei leitud rikkumisi Espaki Tallinna ja Tartu poes.

Kontrolli järel saatis TTJA kauplejatele märgukirja ja korraldas mai lõpus turuosalistega virtuaalse kohtumise. “Sel korral piirdusime tähelepanu juhtimisega, kuid edaspidi eeldame kõikidelt turuosalistelt seaduskuulekat käitumist,” teatas TTJA tarbimiskeskkonna osakonna juhataja Jaana Tael. 

Eksitav reklaamikampaania.
Eksitav reklaamikampaania. Foto: Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles