Pärnu vabakooli e-päevikus leiab spidomeetri

Silja Joon
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: PP

Pärnu vabakool uuendab oma hindamissüsteemi ja sel õppeaastal katsetab viis vabakooli õpetajat e-kooli asemel e-päeviku pidamist.

Vabakooli õppealajuhataja Ilona Must rääkis, et hindamise teema on koolis kuum ja kujundavat hindamist on nad kasutanud juba 1996. aastast.

Vähem võrdlemist

“See tähendab, et lapsele antakse tagasisidet, mis oli hästi või halvasti. See viib omakorda selleni, et iga töö on võimalik teha viiele, sest tööd saab korduvalt uuesti teha. Tulemus on, et laps saab asja selgeks,” selgitas Must.

Ligemale seitse aastat on koolis alates viiendast klassist kasutatud veel ABC-hindamist. Kui viiepallisüsteem võimaldab ainult kolme positiivset hinnet, siis ABC-süsteem viit positiivset hinnet.

Vabakoolis ei ole juba aastaid pandud 1.–4. klassi lastele hindeid. “Meie õpetajad ei näe, et number või täht annaks midagi algklassiõpilasele juurde. See ei arenda, vaid kastistab, tekitab konkurentsi ja võistlust ning on pigem kahjulik,” nentis Must.

Alates sellest õppeaastast kasutab viis vabakooli õpetajat e-kooli asemel hoopis e-päevikuid, mis lubavad õpilasi kuni 9. klassini mitte hinnata.

“Selles süsteemis pole vaja hindeid ega tähti,” selgitas õppealajuhataja, kes puutub uudse lahendusega kokku nii õpetaja kui lapsevanemana ja leiab, et see on väga asjalik. “Tagasiside õpitavast ja lapse arengust on e-päevikus kordades selgem. Oluliselt detailsem on, mis on hästi, mis on halvasti.”

Kool annab garantii

Musta hinnangul annab hinne väga vähe informatsiooni nii hinde sisu kui lapse arengu kohta. E-päevik on õpitulemuste põhine. Must rääkis, et vabakoolis on klassiti kõik õpitulemused ära nimetatud. Näiteks 3. klassi õpilane oskab korrutada 100 piires.

“Õpetaja tegi igas tunnis tunnikontrolle ja kui lapsel enam ühtki viga ei esinenud, kirjutas ta e-päevikusse õpitulemuse järgi kuupäeva, millal lapsel asi täiesti selgeks sai,” kõneles ta. Nii on igal õpilasel aastas kõikides ainetes kokku näiteks ligemale poolsada õpitulemust: kevadeks peaksid iga aine õpitulemuste järele olema lisatud kuupäevad. Sellega annab kool garantii, et need asjad on lapsel selged ja omandatud.

E-päevikule on ligipääs õpetajal, lapsevanemal ja õpilasel ning see näeb välja nagu spidomeeter.

E-päevik töötab Google’i keskkonnas ja selle arendas välja kooli juhataja Kalmer Kivi.

“See on elektrooniline süsteem ja meil on igal ajahetkel võimalik teisendada informatsioon hindeks. Süsteem annab kohe protsentuaalse ülevaate õpilase teadmistest,” seletas Must. Hindeid on vaja juhul, kui lapsevanemal tekib selline soov või laps hakkab kooli vahetama.

Must tõdes, et hinnet tahaksid näha rohkem lapsevanemad kui lapsed, kes juba algusest peale on harjunud, et hindeid ei pandagi. Paljud vanemad on uue süsteemiga kohanenud.

E-päevikud on Pärnu vabakoolis kasutusel 2., 3. ja 4. klassi osas õppeainetes. See süsteem on alles katsetamise järgus ja kevadel teeb vabakooli hindamise töörühm selle rakendamisest kokkuvõtte. Samuti otsustatakse siis, kas jätkata sellega järgmisel õppeaastal.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles