Maanteeamet ei arvesta invaliidide ja emadega

Teet Roosaar
, uudistetoimetaja-produtsent
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Papiniidu silla remondi tehniline projekt ei näe ette jalgratturite ja ratastooliga invaliidide silla alla pääsemise võimalust, maanteeamet tahab piirduda vaid seniste treppide parandamisega.
Papiniidu silla remondi tehniline projekt ei näe ette jalgratturite ja ratastooliga invaliidide silla alla pääsemise võimalust, maanteeamet tahab piirduda vaid seniste treppide parandamisega. Foto: Urmas Luik

Pärnu linnavalitsuses kooskõlastamisel olev Papiniidu silla remondi tehniline projekt ei näe ette jalgratturite ja ratastooliga invaliidide silla alla pääsemise võimalust, maanteeamet tahab piirduda vaid seniste treppide parandamisega.


Kui valitsus eelarvet kärpides Pärnu ümbersõidu arvelt kokku ei kavatse hoida, algab sügisel Pärnu ümbersõidutee ehitus. 547 miljoni krooni suuruse ettevõtmise raames, millest 82% rahastab Euroopa Liit, kavatsetakse ehitada välja Tallinna ja Lihula maantee ühendustee koos uue Sauga sillaga, ehitada ümber Ehitajate tee Tallinna maantee ristmikust kuni Papiniidu sillani ja remontida Papiniidu sild.



Alustatakse 283 meetri pikkusest Papiniidu sillast, mis on kavas plaatideni lahti võtta ning uued katted ja pealesõiduteed ehitada. Silla laius ja kandevõime jäävad endiseks, Sindi-poolsele valgustusele lisandub kesklinna-poolne tänavavalgustuspostide rivi.



Silla remondi tehnilise projektiga tutvunud Pärnu liikluskomisjon tõdes, et maanteeamet üritab silda remontida liiga säästlikult. Kui töötegijaid valides on see õigustatud, siis jalgratturite, lapsevankriga emade ja invaliidide suhtes tuleks olla hoolivam.



“Kurb on vaadata, kuidas praegu Maist Jaansoni rajale minnakse,” ütles liikluskomisjoni liige Kaido Tamm. “Pereisa ägab rattakoorma all ja püüab nendega trepist alla laskuda.”



Ekslinnapea Väino Hallikmägi sõnul on linnavalitsus korduvalt teinud maanteeametile ettepanekuid, et silla otstesse ramp või laugjad kergliiklusteed ehitataks. Nüüd tahab maanteeamet silda remontida, kuid sillalt mahapääs jääb endiseks.



Komisjoni liikme Toivo Sule sõnade kohaselt oleks kõige parem lahendus spiraal, mille keskel invaliidid liftiga alla saaksid sõita. Arvestades liftide kulukust, võivad mahasõiduteed kas või looduslikud, suure laugja kaldenurgaga olla, kuid neid tegemata jätta oleks kurjast.



Liikluskomisjoni liikmetele jäi selgusetuks, kuidas tahetakse valgustada sõiduradadest kesklinna poole jäävat jalakäijate ja jalgratturite rada. Projektis olid mõlemal pool teed asuvad valgustid ainult sõiduteele suunatud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles