Saada vihje

Nädal Eestis

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Artikli foto
Foto: Peeter Langovits / Postimees

Narvas said traagilise lõpu 18. märtsil kadunuks jäänud üheksa-aastase Varvara Ivanova otsingud: läinud reede ennelõunal leiti Narvas tüdruku vägivallatunnustega surnukeha.

Siseminister Ken-Marti Vaher kinnitas, et politsei teeb kõik väikese Varvara Ivanova surma põhjustanud kurjategija tabamiseks.

„Politsei on koondanud kõik jõud, et kurjategija tabada ja kohtu ette viia. Kogu ühiskonda vapustanud juhtumi puhul on inimeste, sealhulgas minu ootused kurjategija kiireks tabamiseks kõrged,” ütles siseminister.

Peale korrakaitsjate otsisid kadunud tüdrukut kümned vabatahtlikud. Otsimiskuulutusi võis leida isegi Tallinnast.

Eesti linnuhuviliste linnuralli võitsid tartlased, kes pühapäeval toimunud ettevõtmise käigus tuvastasid 57 liiki sulelisi, järgnesid tallinlased (54) ja 53 liiki sulelisi kindlaks teinud Haapsalu linnuvaatlejad.

Eesti ornitoloogiaühingu korraldataval igakevadisel linnalinnuvaatlusel jälgis seekord tiivulisi 100 huvilist 19 linnast. Eesti ornitoloogiaühingu nõukogu liikme Tarvo Valkeri väitel on see kümneaastase võistluse rekord.

Kokku nähti-kuuldi ettevõtmise raames 91 liiki sulelist. Kohatud lindude seas oli mitmeid ootuspäraseid rändlinde, nagu erinevad haneliigid, ristpart, sookurg, kiivitaja, merisk, põldlõoke, punarind ja metsvint.

Vaatlus algas hommikul kell 5 ning lõppes kell 13.

Põlevkiviõlist hakatakse valmistama kvaliteetset diislikütust, selle võtavad ette Viru Keemia Grupp (VKG) ja Eesti Energia, kusjuures toodangu maht ületaks tunduvalt Eesti vajadused.

VKG juhatuse esimehe Priit Rohumaa sõnade järgi käivad praegu tehase projekteerimistööd, ehitamiseks läheb tuleva aasta algul.

Valmima peaks tehas 2015. ja täisvõimsuse saavutama 2016. aastal. VKG loodab toota 300 000 – 400 000 tonni diislikütust aastas. Eesti keskmine diislikütuse aastane vajadus on umbes 600 000 tonni.

2016. aastal plaanib ka Eesti Energia hakata põlevkiviõlist diislikütust rafineerima.

Möödunud nädalal põlesid Tallinnas ja Harjumaal juba nii mets kui kulu.

„Kulupõletamise aastaringse keelustamiseni jõuti Eestis mõni aasta tagasi ja elanikkonna teadlikkus on küll kasvanud, kuid endiselt toimub igal aastal väga palju maastikupõlenguid,” tõdes päästeameti pressiesindaja Martin Vallimäe. „2007. aastal jõustus kord, millega keelustati kulu põletamine peale lume sulamist.”

Vallimäe lisas, et sellele eelneval perioodil oli palju valveta jäänud lõketest süttinud maastikupõlenguid, millest läksid omakorda põlema eluhoonedki. Kulupõlengu kustutamisel said ka inimesed surma.

Mai esimese laupäeva ehk 5. mai talgupäevaks on kogu Eestis registreerunud juba tuhandeid inimesi.

Seekordse „Teeme ära!” talgupäevaga ollakse väärikalt maailmakaardil, kuivõrd 2012. aastal toimub Eestist alguse saanud maailmakoristuse aktsioon, mille käigus koristatakse paljudes riikides oma kodukohta. Esimene üle-eestiline koristusaktsioon „Teeme ära!” toimus 2008. aastal. Selle käigus koristas ligikaudu 50 000 vabatahtlikku ligemale 10 000 tonni prügi.

Tallinna tasuta ühistransporti soovib 75 protsenti hääletanuist, näitas nädala väldanud rahvahääletuse tulemuste kokkulugemine.

Küsitlusest võttis osa 68 059 inimest ehk ligemale 20 protsenti osavõtutingimustele vastavatest tallinlastest, teatas linnasekretär ja küsitluse korralduskomisjoni esimees Toomas Sepp. Tema andmeil hääletati kõige aktiivsemalt Lasnamäel, kõige laisemalt Pirital. „Tuleva aasta jaanuaris minnakse Tallinnas üle tasuta ühistranspordile, selleks on meil nüüd täielik mandaat olemas,” lubas Tallinna linnapea Edgar Savisaar täita rahva tahte.

Kavandatav radarijaam on ajanud harja punaseks Otepää valla Pilkuse küla elanikel, sest nad pole päri militaarrajatise ehitamisega looduskaunisse kohta, veel vähem meeldib neile elada sõjalise objekti lähedal.

Külainimeste väitel väheneb radarijaama mõjul oluliselt kinnisvara hind, samuti pelgab külarahvas jaamast lähtuvat kiirgust.

Postimehe lugejaküsitluse kohaselt on kõige mugavam liigelda Tallinnas autoga: nii arvas 58,6 protsenti vastanuist.

20 protsenti leidis, et mugavaim on liigelda jalgsi, 7,1 protsenti eelistas trammi ja 5,8 protsenti bussi. 3,1 protsenti vastanuist pakkus parimaks liiklusvahendiks jalg- ja 2,1 protsenti mootorratast. Kaks protsenti eelistas trolli ja 1,3 protsenti rongi.

Kokku osales küsitluses pealt 5000 Postimehe lugeja.

Eestit on tabanud munakriis, mistõttu paljudes poodides on munaletid täiesti tühjaks ostetud.

Inimesi haaranud ostupaanika põhjuseks on selle aasta alguses jõustunud Euroopa Liidu määrus, mis keelustas munakanade pidamise senistes tavapuurides: nüüdsest peab igal kanal olema vähemalt 750 ruutsentimeetrit puuripinda.

Ümberkorraldused ja ümberehitused kanalates aga kajastuvad paratamatult munade hinnas. Hinnatõusu kartus on omakorda kaasa toonud selle, et mune on hakatud massiliselt lausa kastide kaupa kokku ostma.

Kommentaarid

Märksõnad

Vaba aeg
Tagasi üles