Jaan Ratnik: Rootsi turg on palju pähklim kui Soome turg

Grete Naaber
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jaan Ratnik.
Jaan Ratnik. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Ehkki AS Tallinna Lennujaama nõukogu soovis majanduslikel kaalutlustel - mida vähem lennujaamu, seda vähem kulusid - katkestada rahvusvahelised lennud Pärnusse, toimuvad need edasi.



Kui eelmisel aastal tehti koostööd Rootsi firmaga Skyways, kellega lende oli 12, siis nüüd hakkab õhus sõitma väiksemamahuline Estonian Airi Saab 340.

Tervise Paradiisi juhatuse liige Jaan Ratnik, mis vahepeal juhtus?

Ütleme nii, et suutsime veenda nii Tallinna lennujaama kui majandusministeeriumi ametnikke, et ettevõetus on õnnestumise protsent.

Suur tänu kuulub Pärnu maavanemale Toomas Kivimägile, kes tegi veenmistööd viimases faasis, kui meile juba ei oli öeldud. Kindlasti mõjus hästi see, et Tervise Paradiisi ja Strandi näol on Estonian Airil partnerid olemas, seega riskid jagatud.

Õnnestumine on Pärnu turismile ülimalt tähtis.

Miks teie ei kartnud?

Minu sügav veendumus on, et kui tahame pikalt planeerida, peame arvestama vähemalt kümne aastaga. Ja ma ei näe ühtegi teist kanalit, mille kaudu Pärnusse jõuaks vajalikul hulgal turiste.

Pärnu on ikkagi voodikohtade arvult number kaks sihtpunkt Eestis. Aga kui turismistatistikat vaadata, kaotab Pärnu aasta-aastalt populaarsust. Neli-viis aastat järjest langeb soomlaste osa, juba väheneb kodumaise klientuuri hulk, kes vahepeal näitas tõusutendentsi.

Turismisektori tähtsus linnamajandusele on Pärnus niivõrd suur, et tuleb välja mõelda uus transpordiviis busside kõrvale. Skandinaaviast saabub põhiline mass bussidega. Busse jääbki tulema, kuid iga järgneva põlvkonna inimesed tahavad üha rohkem omaette reisida, kas siis auto või lennukiga. Ehkki bussigrupid ei kao kuhugi, on ilmselge, et see ei ole tõusev trend.

Koostöö esimene tulemus Rootsi firmaga julgustas meid jätkama. Ilmselgelt on see meile väga suur risk.

Millega riskite?

Sõna otseses mõttes rahaga, kui me ei suuda istekohti lennukis maha müüa. Viimastel aastatel on rootslastegi Pärnu külastused olnud languses, mis teeb murelikuks. Pärnus puhkavad peamiselt soomlased ja eestlased, kuid vähemalt kaks rahvust peaks veel olema, kes siia tulla tahavad.

Oletan, et teete kõvasti lobitööd.

Absoluutselt. Müüki ja turundust tuleb edendada väga heal tasemel. Rootsi turg on palju pähklim kui Soome turg: rootslaste ootused on teised, neile pakutava valik palju laiem.

Paraku on meie spaades avanev pilt muutumatu, aga on vaja uusi ideepojakesi. Näiteks sanatooriumi Tervis puhul mõtleme, et seda peaks tundma kui medical-spaad. Rõhk on sõnal medical: tulija tundku, et ta tuli professionaalide juurde.

Veekeskusesse oleks tarvis juurde lõõgastusmomente. OÜ Tervise Paradiis teeb koostööd Strandiga, üksinda ei olda pikalt edukas.

Millal saabub Stockholmist esimene Estonian Airi Saab?

Esimene lend on 30. aprillil, lennud kestavad augustini. Mõnel nädalal on kaks lendu, mõnel üks lend. Tean, et pileteid on müüdud ja ostetud spaapuhkusi lennuga Stockholmist Pärnusse ja tagasi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles