Juuli alguseni Pärnus olla lubanud Rootsi omanikele kuuluv Bengts Tivoli lõbustuspark lahkus eile hommikul ootamatult linnast, tuues selle põhjuseks suvepealinlaste kiuslikkuse.
Solvunud rootslastest tivoliettevõtjad pagesid linnast
Neljapäevaks Decora ehituspoe taha platsile lõbustuspargi üles seadnud OÜ Bengts Tivoli üks juhte Peter YW Jaegerstierna kurtis eile, et tivoliärimehi alandati Pärnus igal sammul.
“Meid koheldi siin nagu loomi!” ütles Jaegerstierna. “Pärnus on meievastane vandenõu. Isegi linnavalitsus käis ja näitas meie peale kogu aeg näpuga ja esitas uusi tingimusi. Tegime kõik, mis nad tahtsid. Tahtsime siin olla juuli alguseni, aga linnavalitsus andis meile tegevusloa vaid neljaks päevaks. Nägime, et pärnakad ei taha meid siia, ja otsustasime otsida endale uue koha.”
Jaegerstierna heitis ette sedagi, et reedene Pärnu Postimees avaldas artikli, milles Eesti meelelahutusärimees Lauri Viikna paneb rootslastele süüks oma “Tivoli tuuri” kaubamärgi kasutamist. Kuigi kõik pooled said artiklis sõna, süüdistab Jaegerstierna meediatki enda tagakiusamises.
Linnavalitsuse avalike suhete juhi Maria Murakas-Ollo sõnade järgi on rootslaste kriitika põhjendamatu.
“Bengts Tivoli OÜ sai avaliku ürituse korraldamise loa linnalt esialgu reedeks, laupäevaks, pühapäevaks ja esmaspäevaks,” selgitas Murakas-Ollo. “Olime valmis luba pikendama automaatselt 1. juulini juhul, kui sündmuse ajal on piirkonnas tagatud parkimine, korraldatud liiklus ja kohapeal eestikeelse vältimatu abi osutamine.”
Murakas-Ollo kinnitusel olid nõuded avaliku ürituse korraldajaile samad nagu kõigile teistele enne seda.
“Liikluse ja parkimise korraldamine ning turvalisuse tagamine ei ole midagi üleloomulikku,” märkis Murakas-Ollo.
Eile pöördus Pärnu Postimehe poole naine, kel jäid kasutamata tivolipiletid.
“Ostsin pühapäeval Bengts Tivoli lõbustuspargis 24 euro eest 12 piletit,” rääkis pärnulanna Gertu Jakson. “Tegime ära neli sõitu, aga et õues oli külm ja tuuline, hakkas mul lihtsalt lastest kahju. Uurisin sealselt turvamehelt, kas piletid kehtivad ka järgmisel päeval, ning sain jaatava vastuse. Täna (eile, toim) hommikul tööle minnes avastasin aga kogemata, et lõbustuspark on end öö jooksul kokku pakkinud ja lahkub. Kui läksin uurima, mis mu piletitest saab, ei olnud seal platsil ühtki eesti keelt kõnelevat inimest. Samuti ei tahtnud keegi minuga tegemist teha.”
Naine pöördus juba kaebusega tarbijakaitseameti poole. Pärast Pärnu Postimehega suhtlemist lubas Jaegerstierna Jaksonile kasutamata kaheksa pääsme eest raha tagasi maksta.