Pärnu ümbersõit valmib tähtajaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kui varem pääses pärast Papiniidu silda Ehitajate teelt vaid Rääma tänavale, siis nüüd on avatud ka otsepääs Oja tänavale (taga paremal), mida mööda pääseb kerge vaevaga ja otseteed Pärnu haiglasse.
Kui varem pääses pärast Papiniidu silda Ehitajate teelt vaid Rääma tänavale, siis nüüd on avatud ka otsepääs Oja tänavale (taga paremal), mida mööda pääseb kerge vaevaga ja otseteed Pärnu haiglasse. Foto: Ants Liigus

Papiniidu sillast Lihula maanteeni ulatuv ligi 14kilomeetrine Pärnu ümbersõit võtab üha selgemaid jooni ja ehituse eest vastutav maanteeameti Lääne regioon loodab töödega ühele poole saada oktoobri lõpuks.

Ümbersõidu Tallinna maantee ja Papiniidu silla vahelisel alal hakkas eile silma, et tee-ehitajad on valmis saanud Oja tänava pikenduse, mistõttu nüüd saab sõita sillalt otse haigla juurde. Sama teed hakkab kasutama linnabuss.

Tallinna maantee ja Ehitajate tee ristmik on sisuliselt valmis, maanteeameti Lääne regiooni juhataja Enn Raadiku teatel on sinna lisamata vaid pealmine asfaldikiht. Eile asfalteeriti ka Rohelise tänava pikendust, mida mööda pääseb Ülejõe Selverisse, ja see tänavaosa peaks liiklusele avanema juba lähipäevil.

Raadiku seletusel seisab tee-ehituse hanke võitnud aktsiaseltsidel Lemminkäinen, TREF ja Teede REV-2 ees siiski veel mitu suurt tööd, mis tuleb enne sügist ära teha.

Mõne nädala jooksul peaksid algama Sauga jõge ületava uue silla betoneerimistööd, mis Raadiku selgitusel kestavad ühtejärge mitu ööd-päeva. Kuigi sild saab asfaldi alla ilmselt augustis, ei avata seda liikluseks enne oktoobrit.

Peale selle ootab ees müratõkete ehitus nii Ehitajate teel kui Lihula maanteel ja augustisse jääb veel suur asfaltimistöö kogu ümbersõidul. Samuti ootab asfaltimist kergliiklustee, mis suures osas on juba kaetud killustikuga.

Raba tänava ja Ehitajate tee ristmikul käivad praegu torutööd ja seetõttu on seal tee-ehitus plaanitud augustisse.

“Objekt on olnud suur ja keeruline,” nentis Raadik. “Linnast väljas oleks olnud sellist teed ehitada märksa lihtsam. Linnas oleme komistanud alatasa üllatustele. Väga tihti ei vasta elektriliinide, vee-, kanalisatsiooni- ja muude torude kohad joonistele ning asju tuleb jooksvalt lahendada. See kõik võtab aga lisaaega.”

Raadik lisas, et kõigele vaatamata on Pärnu ümbersõidu ehitus graafikus ja objekt antakse üle oktoobri lõpus nagu kavandatud.

Esmalt sõlmis maanteeamet Pärnu ümbersõidu Ehitajate tee ehituslepingu 2009. aasta 23. septembril ja läänepoolse ühendustee ehituslepingu 2009. aasta 3. novembril konsortsiumiga, mida juhtis Koger & Partnerid. Ülemöödunud suvel sai konsortsiumi juhtpartneriks Läti ehitusettevõte SIA Binders.

Ehitajate tee pidi valmima mullu sügisel ja läänepoolse ümbersõidu valmimise tähtaeg oli 2010. aasta 15. oktoobril.

Eelmise aasta 16. märtsil saatis maanteeamet SIA Bindersi ja Koger & Partnerite esindajatele avalduse ehituslepingute lõpetamise kohta. Varem oli Binders teatanud, et loobub lepinguid täitmast.

2. septembril 2011 kirjutasid maanteeameti ja Lemminkäinen Eesti ASist, AS TREFist ja AS Teede REV-2st koosneva konsortsiumi esindajad alla Pärnu ümbersõidu Ehitajate tee ja läänepoolse ühendustee lõpuni ehitamise lepingule.

Ehitustööd lähevad maksma 27 160 114 eurot ja 80 protsenti sellest summast tuleb Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondist.

Märksõnad

Tagasi üles