Relsiralli tõi Pärnusse auruveduri

Eno-Gerrit Link
, veebitoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Käsidresiinide ralli tõi Pärnusse ajaloolise auruveduri Kaspar.
Käsidresiinide ralli tõi Pärnusse ajaloolise auruveduri Kaspar. Foto: Ants Liigus

Pärnus Raeküla raudteejaamas finišeeris laupäeval Viljandist Pärnusse kulgenud käsidresiinide ralli, mille juhatas sihtkohta ajalooline auruvedur Kaspar.

1953. aastal ehitatud auruvedur Kaspar paikneb alaliselt Türi raudteemuuseumis ja teeb reise haruharva ning vaid väga erilistel puhkudel.

Kaspar on üks väheseid laiarööpmelisel raudteel sõitvaid töökorras auruvedureid, Baltimaades on ta ainus omasugune.

Tänavusel käsidresiinide rallil osales 13 võistkonda, kellel tuli käterammu abil pumbata Viljandist Pärnusse 122kilomeetrine vahemaa. Võistluse võitis eestlaste ja soomlaste ühendus Mixed Team. Raudteelasi tuli rallile Lätist, Leedust ja Venemaaltki.

Pärnut esindas kaks päeva kestnud mõõduvõtmisel Spa Tervise võistkond, mis saavutas kuuenda koha.

Pärnakate võistkonnas kaasa löönud Tervise Paradiisi vabaajakeskuse juhataja Ramil Lipp, kes osales niisugusel rallil esimest korda, arvas, et tegemist on väga vahva ettevõtmisega, mis on lõbus ja annab mõõduka füüsilise koormuse.

Lipu sõnade järgi ralli konti ei murdnud, ent aeg-ajalt oli tarvis suuremat pingutamist. „Kui esimesel päeval oli uuel raudteel kergem, siis teisel päeval Lellest Pärnu poole tuli vanal raudteel vastutuult sõites rohkem vaeva näha,“ ütles ta.

Käsidresiinide rallil osalejatel tuli oma võimed proovile panna 1,5kilomeetrisel sprindivõistlusel, 100 meetri edasi-tagasi sprindis, väli-bowling’us, õhupüssi laskmises ja teisteski sportlikes võistlustes.

Lipp tunnistas, et osaleks võistlustel järgminegi kord, kui korraldajad kutsuksid.

Käsidresiin liigub keskmiselt kiirusega 15-17 kilomeetrit tunnis. Soodsates tingimustes, hea meeskonnatöö ja tugevate pumpajate korral võib see aga ulatuda isegi 30 kilomeetrini tunnis.

Relsiralli peakorraldaja Neddy Krameri jutu järgi on relsiralli laiem eesmärk populariseerida raudteeliiklust ja juhtida tähelepanu ohutusele raudteel.

Esimene relsiralli toimus Eestis kümme aastat tagasi marsruudil Tallinn-Liiva-Pärnu.

Relsiralli idee pärineb Soomest, kus on paaril korral peetud selle ala mitteametlikke maailmameistrivõistlusi.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles