Lennuvälja tee ehitamisega on kaasnenud see, et kunagi kõige otsemat teed linnast Pärnu lennujaama viinud Uus-Sauga tänav lõpeb 4,5 meetrit laia, 2,5 meetrit kõrge ja 12,5 meetrit pika kergliiklejate tunneliga. Autodel sealt edasipääsu pole.
Uus-Sauga tänava tunnel rajati perspektiivitundega
Maanteeameti projektijuht Gregor Reimets tõdes, et Tallinna maantee ja Ehitajate tee ristmikult Lihula maanteele viiv täiesti uus magistraaltee (mitte linnatänav) muudab Uus-Sauga tõesti umbtänavaks, ent see ei välista juurdepääsu lennuväljale. See on võimalik sama, rajatavat Lennuvälja teed pidi.
Ehkki jalakäijate tunnel oli sealse piirkonna arengut silmas pidava Pärnu linna nõue, ei osanud Reimets rajatise vajadust lähemalt kommenteerida. Küll pakkus ta, et ilmselt suunatakse kõnealuse rajooni autoliiklus valmiva magistraali ehk Lennuvälja tee lähimale ringristmikule, kust pääseb juba nii Haapsalu kui Tallinna maanteele.
„Millised on linnavalitsuse plaanid ja võimalused kõne all oleva piirkonna arendamiseks, soovitan küsida asjaosalistelt endalt,” soovitas Reimets.
Nagu vastuseks maanteeameti spetsialisti juhatusele käsitles kõnealuse piirkonna arengu ühte tahku oma esmaspäevasel istungil Pärnu linnavalitsus. Nimelt arutas linnavalitsus volikokku suunatud otsuse eelnõu, millega soovitakse vastu võtta Haapsalu maantee 41 kinnistu ja lähiümbruse detailplaneering.
Täpsemalt on eelnõu projektis juttu linnapiirile ja autoliiklusele soodsasse asukohta rajatavast market-tüüpi kaubandus-teenindushoonest koos selle juurde kuuluva parkla ja samale krundile paigutatud automaatbensiinitanklaga.
Eelnõu projekti valguses saab mõistetavaks Uus-Saugat lõpetava tunneli mõte. On ju nii Vana-Pärnu linnaosa, Uus-Sauga kandi kui naabervaldade elanikele mõeldud suurpoe juurde kavandatud linnajalgrataste laenutuski. Rääkimata Audru valda Pärnu linnaga ühendavast kergliiklusteest, mis võimaldab ratturitel ohutult sõita valla ja linna vahelistel ühendusteedel.