Lastevanemate liit peab Pärnus seminari lapse arengust

Veste Roosaar
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuninga tänava põhikool.
Kuninga tänava põhikool. Foto: Urmas Luik

Pärnu Kuninga tänava põhikoolis on 5. detsembril Eesti lastevanemate liidu seminar “Lapse areng”, kus esinejaid nii Pärnust kui kaugemalt.


Kell 10 algaval seminaril räägib Helsingi ülikooli doktorant Ivar Tröner, kuidas luua lastele selline kasvukeskkond, mis kõik osalised rõõmsaks teeb. Tema ettekanne keskendub märksõnadele “inimene”, “väärtused”, “dialoogiline koostöö” ning “haridus kui maailma poole olemise kunst”.



Tröner vaatleb pedagoogika, väärtuste ja inimeste dialoogi võimalikkust tänapäeva ühiskonnas. Ettekandja eesmärk ei ole anda üheseid vastuseid küsimusele, milline on õige suhtumine. Pigem püüab seminar tekitada küsimuse, milline on minu suhe teise inimesega. Kas, miks ja mida ma näen enda ümber, miks toimin just nii ja mitte teisiti, millised tagajärjed on minu mõttel või teol mulle endale, minu lastele, ümbritsevale ühiskonnale ja lapsi ümbritsevatele väärtustele tulevikus.



Kuigi Tröneri ettekanne ei anna “õigeid vastuseid”, leiab kuulaja sealt hulganisti võimalusi maailma näha, seda tunnetada ja oskuse vaadata maailmale ning inimesele mittetavapärastest vaatenurkadest.



Psühholoogiadoktor Tõnu Ots kõneleb kasvatusest, mida saab teha ainult kodu.



“Usume, et elu algab täisealiseks saamisest ja kulgeb ühiskonnas. Päris tõsi see ei ole, aga tõepoolest: kui inimene oskab täiskasvanuks saades iseseisvalt ühiskonnas toime tulla, on ta eluküps ehk piisavalt tugev eluraskustest jagusaamiseks,” mõtiskleb Ots, kelle ütlust mööda on sel teel arenguetapid, millel on tuntavad ja olulised piirid.



Teemal “Poisid koolis” esineb seminaril Pärnu õppenõustamiskeskuse koolipsühholoog Kaire Külaots.



Pärast lõunat juhib arutelu Aivar Haller, kes räägib teemal "Kuidas hinnata lapsele haiget tegemata". Haller usub, et meie haridussüsteemis on palju asju, mis sõltuvad lapsevanema, õpilase ja õpetaja kokkulepetest. Hindamine ei pea olema hirmu allikas.



"Lapse, lapsevanema ja õpetaja ühise kasvamise protsessi ning sellega kaasnevat arengut võib hinnata nii, et kõik säilitavad huvi ühiselt edasi liikuda ja inimesena areneda," arvab Haller. "Mõtleme koos, mida teha, et vältida haiget tegemist ja haiget saamist, ning veendume lõpuks, et võita saab koos."



Seminaril osalemine on huvilistele tasuta.



Eesti lastevanemate liit loodi 1998. aastal ja praeguseks ühendab see rohkem kui 1500 lapsevanemat üle Eesti. Liidu peamine eesmärk on väärtustada Eesti ühiskonnas lapsi ja häid peresuhteid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles