Mess lükkas ekspordi käima

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Jaanihanso siidrivabriku omanik Alvar Roosimaa.
Jaanihanso siidrivabriku omanik Alvar Roosimaa. Foto: Tiit Efert

Nädala alguses osales Jaanihanso siidrivabriku peremees Alvar Roosimaa kolmandat korda Düsseldorfis maailma suurimal veinimessil ProWein. Jaanihanso oli seal, muide, Eestist ainuke.

Roosimaa kinnitusel toovad messikülastused ettevõttele kasu. Mullu saatis vabrik pea kolmandiku oma siidripudelitest Eestist välja ja sai kõik kontaktid messi kaudu. “Mess on olnud põhiline meie ekspordi käimalükkaja,” sõnas Roosimaa.

Tänavusele ProWeinile kogunes­ üle 6000 veinimaja kogu maailmast. “Üle 60 000 sommeljee ja muu külastaja käib siit läbi kolme päeva jooksul,” kirjeldas Roosimaa võimalusi, mis messil osalejaile avanevad.

Praegu ekspordib Jaanihanso kõige rohkem USAsse. Väiksemad tellijad on Kanada, Soome, Norra, Taani ja nüüd ka Venemaa. Roosimaa selgituse kohaselt on siidrikojal küllalt unikaalne lähenemine, kuna proovitakse tuua õunasiider kvaliteetveinide maailma.

“Me suhtume õunasiidreisse, nagu veinitegijad oma veini suhtuvad. Me ei filtreeri seda, ei karboniseeri, ei gaseeri, nagu tehakse tihtipeale siidritega. Me teeme õunast kvaliteetset vahuveini selle traditsioonilises mõttes,” kõneles ta, et maailmaski on küllalt unikaalne õuna niivõrd hoolikalt väärindada.

Tagasi üles