Intervjuu: Piletimüügis tuleb muutusi

Silvia Paluoja
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Avo Rahu.
Avo Rahu. Foto: Henn Soodla
Avo Rahu, Pärnu maavalitsuse transpordinõunik

Eile pidasid maavalitsuses nõu aktsiaseltsi GoBus Pärnu direktor Andrus Kärpuk ja uuest aastast maavalitsuse tellitavaid maa- ja kaugliine teenindavate bussiettevõtete esindajad. Otsusele oli vaja jõuda 1. jaanuarist muutuva piletimüügi, õpilaste tasuta kooli- ja kojusõitu võimaldavate kiipkaartide kasutamise ja maaliinide kuupiletite ning liinidel number 40 (Sindi) ja 57 (Sauga Kool) sõidutalongide müügi ja kehtivuse suhtes.




Öelge, Avo Rahu, milles te kolmetunnise arutelu järel kokkuleppele jõudsite?


Jõudsime kokkuleppele, et 1. jaanuarist jäävad kehtima need kuupiletid, mis on ostetud maaliinidele detsembris. 22. detsembrist võtab GoBus müügilt kuupiletid liinidele 40 ja 57 ja uued kuupiletid neile maavalitsuse tellitavatele liinidele tulevad müügile 22. detsembrist, kuid hakkavad kehtima alles 1. jaanuarist.



Teiste maaliinide kuupiletid, olgu Audrusse või Kilingi-Nõmme, tulevad müüki 29. detsembril.




Kust maaliinide pileteid osta saab?


Kuupileteid bussijaamast. Üksikpileteid hakkavad Vändra Karu, Mulgi Reisid ja M.K.Reis-X müüma Pärnust väljumisel ainult bussidest, vähemalt esialgu. Tõenäoliselt tulevad Sindi ja Sauga piletidki müüki bussijaama kassades ja muidugi saab pileteid liinidele 40 ja 57 osta nagu seni R-kioskitest.




Mida teha kümne vahepealse päevaga, kui ma olen näiteks liini 40 või 57 püsikasutaja?


Teiste firmadega, mis sõitma hakkavad, kehtivad ka praegused GoBusi kuupiletid, kuid 22. detsembrist ei peaks enam GoBus müüma kuupileteid ja rahvas ei peaks neid siis tungivalt tahtma. Tuleks leppida sellega, et sõita vahepealne aeg aasta lõpus kümne päeva piletiga Sindi ja Sauga Kooli liinidel või üksikpiletiga.



GoBusi logoga üksikpiletid kehtivad aasta lõpuni liinidel 40 ja 57, siis tulevad juba AS MTG kui linna lähiümbrust teenindava firma omad müügile. GoBus oma talonge tagasi ei osta.




Kas maabusside sõiduplaanis tuleb muutusi?


Sõiduplaanides muutusi ei tule ja piletihind ei tõuse.




Aastavahetus jätkub õpilaste jõuluvaheajaga. Aga kas kiipkaart sõidudokumendina jääb kehtima?


Kiipkaardid jäävad kehtima. Kui kellelgi saab kaart jaanuaris sõidukordade poolest läbi või see kui tasuta sõidu õigust kinnitav dokument ära kaob, siis kindlasti leiame mingi variandi ja uued vedajad on valmis andma enda ajutise pappkaardi, millega õpilased saaksid sõita. Kui mõnel lapsel peaks kiipkaart detsembris kaduma, väljastab GoBus neid aasta lõpuni.




Aga kutse- ja riigikoolid? Kuidas seal õpilastega jääb?


Nende õpilased peavad pöörduma kooli, mis vajadusel sõlmib uued lepingud uute vedajatega.




Milline on teile teadaolev ülevaade seniste bussijuhtide üleminekust uute vedajate firmadesse?


Umbes 40 protsenti kuni kaks kolmandikku, olenevalt firmast, võetakse üle GoBusi mehed. Mulgi Reisid väitis, et neil on kaks kolmandikku GoBusi juhte.



MTG väitis, et neil on 40 protsenti kuni pool kunagised GoBusi mehed. Aga M.K.Reis-X ütles, et neil on bussijuhid olemas ja kaks kolmandikku neist on GoBusi mehed. Vändra Karu jätkab senist bussiliini seniste töötajatega.




Maavalitsus tellib 74 maa- ja kaugliini, inimesed, kes neil seni rooli keeravad, tahavad selgust.


Bussijuhtidega veel räägitakse sel nädalal ja kindlasti uued vedajad tahavad enne 15. detsembrit lepingut sõlmida bussijuhtidega, kes neile sõitma tulevad, sest kui nad 15. ei tule ja allkirja ei anna, nagu ametiühingud soovitavad, tekib raskusi. Tõenäoliselt peetakse neid veel pärast 1. jaanuari vanas töökohas kinni. Bussijuhid peavad tegema valiku.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles