Juhan Parts palus segaduste eest Ehitajate teel pärnakatelt vabandust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts oli eilsel ärilõunal kõneldes oma sõiduvees, tehes pärnakatele selgeks, mida tuleb teha Rail Balticu rajamiseks.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts oli eilsel ärilõunal kõneldes oma sõiduvees, tehes pärnakatele selgeks, mida tuleb teha Rail Balticu rajamiseks. Foto: Urmas Luik

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts edastas eile Endla teatri sammassaalis Pärnumaa arvamusliidrite ärilõunal oma vabanduse kõigile pärnakatele, kelle elu on häirinud segadused Pärnu ümbersõidu ehitusel.

Parts kinnitas samas, et nüüdseks on segadused lõppenud, ehitustööd taas alanud ja mingeid probleeme enam ei teki.

Kõneldes Rail Balticust kui Tallinnast Varssavini kulgevast kiirteest, kus rongid kihutavad kuni 240 kilomeetrit tunnis, on Partsi kinnitusel ainus võimalus see läbi Pärnu rajada. Selleks tuleb aga ületada kaks takistust.

Esiteks peame ise veenduma, et see projekt sellisel kujul ikkagi vajalik on. Teiseks tuleb Eestil suuta selles veenda Lätit ja Leedut, kes Tallinnast algavast ja Pärnut läbivast Rail Balticust pole praeguse seisuga kuigivõrd huvitatud.

Eesti Raudtee juhatuse esimees Kaido Simmermann lisas, et leedulased rajavad Kaunasest üle Poola piiri mineva raudtee niikuinii. Nende lootused on edasi minna hoopis Peterburi suunas, et saada osa Loode-Venemaalt lähtuvatest kaubavoogudest. Seda mõistagi Eestist mööda minnes.

Ent lätlased unistavat Riiast Moskvasse viivast kiirrongist, ehkki Venemaa on sellele kindla “ei” öelnud.

Rail Balticu projekti kogumaksumuseks on praegu hinnatud 3,5 miljardit eurot, millest kaks miljardit on lootust saada euroliidust. Eesti riigi kanda jääks 0,5 miljardit eurot, sama summa peaksid välja käima ka Läti ja Leedu.

Rääkides Pärnu lennujaama uusehitusest, viskas Parts Pärnu linnapeale Toomas Kivimägile kinda, et juhul kui Pärnu tagab 100 000 lennureisijat aastas, saab Pärnu samasuguse moodsa lennujaama, nagu Tartusse on rajatud.

Kivimägi jättis kinda maha ja kinnitas, et kui on valida Rail Balticu ja Pärnu uue lennujaama vahel, oleks tema esimene valik kindlasti Rail Baltic.

Tartu linnapea Urmas Kruuse väitis, et juhul kui Rail Baltic tõepoolest teoks saab ja see läbi Pärnu hakkab kulgema, tema vimma pidama ei hakka. Soovitades pärnakatel hea seista selle eest, et praegu veel ulmeline kiirrong Pärnust mööda ei tuhiseks ja suvepealinnaski korraks kinni peaks. Olgu öeldud, et Rail Balticu praeguse projekti kohaselt peatuks kiirrong näiteks Lätis üksnes Riias.

Pärnu Postimehe ja Euroopa Parlamendi Eesti infobüroo ühisüritusena toimunud ärilõunal kõneles veel eurosaadik Vilja Savisaar-Toomast, kes ütles, et euroliidus on jutuks alkoholiluku sisseseadmine, et vältida joomase peaga rooliistumist.

Tagasi üles